Clujul va fi legat de Oradea cu o linie de mare viteză! Investiția se ridică la 1 miliard de euro

Pe lista proiectelor de infrastructură de transport ale executivului codnus de Ludovic Orban se află și modernizarea și electrificarea tronsonului Cluj – Episcopia Bihor.

Orban a declarat că obiectivul Guvernului este să asigure o finanțare fără precedent pentru modernizarea căii ferate.

„Obiectivul nostru este – sigur, cu excepția tronsonului Predeal-Brașov, care este unul dificil, pentru care soluția tehnică urmează să fie dată de revizuirea studiului de fezabilitate – ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h pe calea ferată”.

„La tronsonul Cluj – Episcopia Bihor e necesară modernizarea infrastructurii feroviare și, de asemenea, electrificarea, pentru că între Cluj și Episcopia Bihor nu exista linie de cale ferată alimentată electric, deci în cadrul proiectului urmează să se finanțeze și electrificarea liniei de care ferată.

Acest proiect este de o valoare de aproximativ un miliard de euro, estimat în studiul de fezabilitate, și am luat decizia să îl introducem pe finanțare, în cadrul facilității de reziliență și recuperare”,
a spus Orban, în cadrul vizitei la șantierul tunelului de tren Bata, parte a tronsonului Curtici – Simeria.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a semnat, în februarie, la Cluj-Napoca, un acord cu primarii din Alianţa Vestului, pentru susţinerea proiectului electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Această cale ferată este menită să ducă la decongestionarea traficului de la Curtici, unde trec zilnic 1.200 de garnituri de tren de marfă.

„Dacia-Renault şi Ford mi-au cerut să rezolvăm problema de la Curtici, pentru că stau trenurile zeci de ore să treacă graniţa în Ungaria din diverse motive. După electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, vom avea cea de-a doua poartă de ieşire spre Vest”, promitea ministrul.

Proiectul urmează să fie finanţat din fonduri europene şi prevede reabilitarea liniei Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pe 166 km, electrificarea liniei pe 160 km şi o cale ferată dublă pe 88 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *