Trecem pe CODUL ROȘU! Clujul a depășit cifra critică de trei la mie! Se vor închide școlile?

Clujul va trece la scenariu roșu după ce incidența ratei de infectare a crescut la trei la mie, la ultima raportare. Cifra oficială este 3.02 cazuri de persoane infectate la mia de locuitori.

Prefectul de Cluj, Mircea Abrudean a declarat că vor fi anunțate toate măsurile care impun astfel de situații. Printre aceste măsuri, cel mai probabil, toate școlile vor fi închise pentru 14 zile.

„Mâine vom analiza în CJSU toate aspectele. Deocamdată vorbim de 3,02, în condițiile în care ne raportăm doar la populația rezidenta pe baza datelor de la Evidența Persoanelor. Totuși avem un număr foarte mare de studenți în Cluj-Napoca, precum și alte persoane care activează aici și nu sunt înregistrate în evidențe. Vedem cum evoluează cifrele mâine și luăm deciziile care se impun cu siguranță. Practic măsurile presupun: trecerea pe scenariul 3 la unități de învățământ preuniversitar, masca obligatorie în toate spatiile deschise, închiderea restaurantelor și cafenelelor la interior (rămân terasele și delivery sau take away), închiderea activităților de jocuri de noroc si închiderea programului cu publicul pt cinematografe și instituțiile de cultură. Avem la dispoziție 48 ore de la depășirea unui prag de incidenta pt a lua masuri”, a declarat prefectul de Cluj, Mircea Abrudean.

Floreștiul va fi trece pe COD ROȘU

După Cluj Napoca, o altă localitate importantă în care vor fi luate măsurile arătate mai sus va fi comuna Florești. Surse oficiale susțin că în cursul zilei de mâine localitatea va intra în planul roșu de acțiune, urmînd ca de miercuri, și municipiul Cluj Napoca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *