ALOPEDI este un serviciu de succes, alături de PEDITEL. Peste 50.000 de părinți clujeni le-au folosit

Posted by

ALOPEDI este un serviciu de succes, alături de PEDITEL. Peste 50.000 de părinți clujeni le-au apelat pentru a cere sfatul unui medic pediatru.

ALOPEDI este un serviciu de succes
ALOPEDI este un serviciu de succes

Serviciile de telemedicină ALOPEDI și PEDITEL au devenit un partener de încredere pentru zeci de mii de părinți clujeni.

Cine a apelat serviciile ALOPEDI și Peditel? 

ALOPEDI, serviciul local de telemedicină gestionat de Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii, a fost apelat de aproapr 13.000 de părinți. Majoritatea părinților au fost din județul Cluj (aproximativ 63%). 37% au fost solicitări venite de la părinții din alte județe, iar 145 de apeluri de la părinți din afara țării.

Marea majoritate a apelurilor, respectiv 70,70% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu. De asemenea, părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului, pentru o evaluare față în față. La 8% dintre copii au avut nevoie de evaluare imediată în serviciile de urgență, iar în 14 cazuri a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.

Numărul de solicitări a fost mai mare în lunile de iarnă, respectiv ianuarie și decembrie, perioade în care au predominat problemele respiratorii.

Totodată, pe parcursul anului 2024, febra a fost principalul motiv de solicitare a sfatului medical 

PEDITEL a fost apelat de 133.000 de părinți, dintre care 42.754 de apeluri (32%) au provenit din județul Cluj.

Anul 2024 a reprezentat un nou record pentru PEDITEL, ajungând la un număr de apeluri preluate cu 7,44% mai mare față de anul anterior, când au fost preluate 124.283 de apeluri. Dintre aceste apeluri, în 73,7% dintre cazuri, soluționarea a constat într-un sfat medical aplicabil acasă. Astfel, s-a luat o mare presiune de pe unitățile de primiri urgențe, medici și serviciul de ambulanță.

În ciuda eforturile depuse, anul 2024 a adus și provocări semnificative. Peste 51.390 de solicitări nu au putut fi rezolvate din cauza insuficienței liniilor de gardă disponibile. Astfel, 27,79% din totalul solicitărilor din 2024 au rămas nesoluționate.

Cum puteți sprijini misiunea PEDITEL

  • Prin completarea formularului D177 de către companii
  • Prin formularul 230 disponibil aici
  • Printr-un SMS lunar de 2 euro cu textul DOCTOR la 8845
  • Sau prin donații directe prin BT Pay din secțiunea „Susține un ONG”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *