,

Angajații CJ Cluj au primit ”sporuri europene” pentru a cumpăra microbuzele electrice la suprapreț. Unul dintre ei este Diana Coman, care face parte din șapte proiecte europene

Posted by

Din echipa de implementare a proiectului pivind achiziția de microbuze electrice la suprapreț au făcut parte mai mulți angajați de la Consiliul Județean Cluj. 

Chipuri mai mult decât speriate. Explicații oferite de Radu Rațiu, vice la CJ Cluj. In stânga, Diana Coman, fostă Urdea, șefă de proiect, și în dreapta, Mariana Rațiu, director executiv la Cj Cluj.

La Cluj, celebrele microbuze electrice Ford au fost cumpărate la prețuri aproape duble. Un simplu calcul arată că aceste microbuze au costat 100.000 de euro, cu tot cu dotări, și au fost cumpărate de CJ Cluj, cu 170.000 de euro plus TVA.

De altfel,  mai trebuie spus că aceleași microbuze electrice, cu aceleași dotări au fost cumpărate la Iași cu 202.000 de euro, iar la Bihor, la CJ Bihor, condus în februarie 2025 de Ilie bolojan, cu 184.000 de euro.

Bugetari plătiți regește

De exemplu, Diana Coman, fostă Urdea, a încasat un salariu anual de peste 195.000 de lei. Ea face parte din șapte echipe de implementare a unor proiecte din fondurie europene. Sursele noastre spun că ar fi făcut parte și din echipa de implementare a proiectului privind achiziția de microbuze electrice.

Un alt exemplu este cel al Marianei Rațiu, director în cadrul CJ Cluj. În declarația de avere a acesteia se arată că în cursul anului 2024, aceasta a realizat un venit anual de peste 203.460 lei.

Un simplu calcul matematic arată că salariul lunar net al directoarei Rațiu a fost de 16.955 lei.

Această sumă include salariul lunar și ”sporul european” pentru din cele patru proiecte din care directoarea face parte din echipele de implementare.

Într-o conferință de presă, vicepreședintele CJ Cluj, Radu Rațiu, flancat de cele două angajate mai sus menționate, a declarat că prețul de achiziție a fost unul corect.

Ghidul Uniunii Europene: maxim 100.000 de euro pentru un microbuz electric

Uniunea Europeană estimase, în Ghidul Solicitantului PNRR, o investiție totală de 250 de milioane de euro pentru 3.200 de microbuze electrice, cu un preț mediu de 78.000 de euro pe unitate.

Doar că România a cumpărat doar 1.300 de vehicule, plătind în medie aproximativ 200.000 de euro pentru fiecare, aproape dublu față de estimările inițiale, conform anchetei reporterIS.ro.

Prețul unui Ford E-Transit electric – modelul preferat de majoritatea consiliilor județene – pornește de la aproximativ 64.500 de euro fără TVA. Carosarea completă, cu 16+1 locuri, aer condiționat și lift pentru persoane cu dizabilități, costă între 15.000 și 20.000 de euro, potrivit ofertelor oficiale ale carosierilor din România.

Prețul final corect ar trebui să fie în jur de 90.000–100.000 de euro.

Totuși, în județul Olt, un microbuz identic a fost cumpărat cu 262.000 de euro, fără TVA.

Anchetă ordonată de ministrul Fondurilor Europene

Această hoție marca PNL a intrat în vizorul ministrului Fondurilor Europene. Dragoș Pâslaru a ordonat o anchetă cu privire la acest subiect, considerând inacceptabil aceste prețuri care au fost adjudecate la licitațiile publice organizate de Consiliile Județene,

Aveuro Internațional, cea care a câștigat mai mult de jumătate din contracte la nivel național, este din Câmpina, patronul ei, Vlad Papuc, fiind fiul președintei Organizației de Femeia a PNL Prahova, Rodica Papuc, candidată anul trecut la Senat pe locul 2, neeligibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *