ANPC Cluj a descins la VIVO! Inspectorii s-au șocat de ce au găsit: „Aoleu! Aici e raiul șoarecilor”

Posted by

Inspectorii Protecției Consumatorilor din Cluj au descins la centrul comercial VIVO! Cluj și s-au șocat de ce au găsit. Aceștia au desfășurat o acțiune în zona food court-ului și au găsit inclusiv excremente de șoareci.

„Pe data de 04.01.2023, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj, prin CJPC Cluj, a derulat o serie de acțiuni de control la 21 de operatori economici care își desfășoară activitatea în zona de food-cort din incinta mall-ului Vivo, din Cluj Napoca. Verificările s-au efectuat ca urmare a unei reclamații referitoare la neinformarea consumatorilor cu privire la substanțele posibil alergene, urmărindu-se modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu”, a transmis ANPC Cluj într-un comunicat.

Amenzi de peste 300.000 lei

În urma neregulilor constatate de echipa de control, au fost aplicate mai multe sancțiuni:

  • 25 amenzi contravenţionale, în cuantum de 335.000 lei
  • 16 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 15.000 de lei
  • ținând cont de deficiențele constatate, doi operatori economici au decis oprirea voluntară a activității, până la remedierea abaterilor
  • oprirea temporară a prestării serviciilor în cazul a 3 operatori economici până la remedierea deficiențelor, respectiv: La Casa Ristorante Pizzeria Pane Dolce SRL, JFK Burger RD SRL, Lunch Box SRL.

Principalele nereguli găsite de inspectorii ANPC au fost următoarele:

  • identificarea unei importante cantități de excremente de rozătoare, în spațiul de depozitare al făinii
  • folosirea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu praf în exces, rugină, chedere rupte și corpuri străine
  • comercializarea unor produse cu data limită de consum/data durabilității minimale depășită
  • depozitarea direct pe paviment a băuturilor răcoritoare și apelor minerale
  • comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate
  • folosirea unor vitrine frigorifice destinate băuturilor pentru depozitarea produselor alimentare
  • lipsă menționării alergenilor, a declarației nutriționale la toate preparatele expuse spre comercializare
  • comercializarea unor produse cu modificări organoleptice
  • afișarea unei liste incomplete a ingredientelor
  • folosirea unor materii prime cu arsuri de congelare în exces
  • schimbarea stării termice a materiilor prime și semipreparate
  • nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor.

După cum se poate observa în câteva imagini de mai sus, unii operatori au remediat deficiențele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *