,

Așa ceva se vede doar în România sau India. Trenul a oprit la barieră după ce o șoferiță a forțat trecerea

Posted by

O întâmplare cu un tren de la CFR Marfă a devenit virală pe rețelele de socializare. Trenul a oprit la barieră pentru a nu intra direct într-un autoturism care a forțat trecerea la novel cu calea ferată. Așa ceva se vede doar în România sau India.

Trenul a oprit la bariera
Așa ceva se vede doar în România sau India.

Mașina era condusă de o șoferiță care a rămas la volan, deși jumătate din autoturism era pe calea ferată. Femeia nu s-a gândit că vine un tren și că o va putea lovi în plin.

Doar că după ce s-a talonat bariera, semnalizatoarele feroviare au fost puse pe roșu. Astfel, mecanicul a urmat instrucțiunea care îi dă voie să se apropie cu viteză redusă, pentru a putea opri la nevoie.

Așa s-a întâmplat și acum. Trenul de la CFR Marfă a oprit la timp, înainte de barieră. Mecanicul a coborât liniștit și a ridicat bariera cu mâna, pentru ca autoturismul să iasă din zona critică.

Între mecanicul de locomotivă de la CFR Marfă și șoferiță a avut loc un scurt dialog. După acest moment, mașina a dat cu spatele și a părăsit calea ferată. Ulterior, mecanicul a coborât bariera, după care s-a urcat la bordul locomotive și și-a văzut de drum.

Scena a avut loc în județul Constanța.

Șoferii pot rămâne pietoni pentru 90 de zile

Nerespectarea luminilor roșii de la barieră echivalează cu pierderea dreptului de a conduce pentru 90 de zile.

Art. 137. Codul Rutier

(1) Conducătorul de vehicul poate traversa calea ferată curentă prevăzută cu bariere sau semibariere, dacă acestea sunt ridicate şi semnalele luminoase şi sonore nu funcţionează, iar semnalul cu lumina albă intermitentă cu cadenţa lentă este în funcţiune.

Art. 138. Codul Rutier

(1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:

a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;

b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;

În acest caz, articolul 102 din OUG 195/2002, privind Codul Rutier este clar. Inspectorul ISCTR nu va putea să conducă pentru 120 de zile, find fără permis de circulație.

” Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul ori de tractor agricol sau forestier a următoarelor fapte:

b) neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roşii şi/sau sonore sunt în funcţiune”.

În acest caz amenda este cuprinsă între 9 și 20 de puncte de penalizare. Tradus pe românește, cel în cauză poate fi amendat cu o sumă cuprinsă între 1.665 lei și 3.700 de lei.

2 răspunsuri

  1. Avatar ion
    ion
  2. Avatar ion
    ion

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *