O fotografie de colecție surprinde un autobuz, în centrul Clujului, în anul 1930. Adică, cum 94 de ani. Autobuz legendar pe străzile Clujului.

Fotografia a fost realizată, cel mai probabil în fața clădirii, în care azi funcționează Consulatul Maghiar. Peste drum este celebrul fost hotel Melody și Catedrala Sfântul Mihail. În fundal, este clădirea la parterul căreia funcționează centrul de magazine ”Sora”.
”Autobuzul Nr. 1 în centru, anii 1930. Linia 1 era una dintre cele șapte linii regulate care circula pe ruta Gară-Centru-Mănăștur”, a scris Andras Vajda, cel care este și proprietarul fotografiei.

Istoria transportului în comun, în Cluj Napoca, funcționează de peste 100 de ani. Puțină lume știe că prin centrul orașului a existat o linie de cale ferată, pe care circula un tren, pe diferite trasee.
La nivelul anului 1930, în Cluj Napoca existau șapte trasee deservite de autobuze. Liniile de troleibuz au fost montate abia după al doilea război mondial, cunoscând o puternă dezvoltare ulterioară.
Prima linie de troleibuze
Zeci de mii de clujeni își aduc aminte de vechile troleibuze, mici și neîncăpătoare, cu uși și mai mici, și care străbăteau orașul toată ziua, ca niște furnicuțe.

Puțină lume știe că prima linie de troleibuz din Cluj Napoca a fost înființată acum mai bine 64 de ani.
Era toamna anului 1959, când autoritățile comuniste au anunțat că la Cluj Napoca a fost pus în funcțiune prima linie de troleibuz. Era vorba despre actuala linie patru de troleibuz, care circula de la Stația CFR Cluj, spre cartierul Mărăști.
Prima linie din Cluj Napoca a avut o lungime de doar 5.6 kilometri, și era deservită de un număr de doar șase troleibuze.
Liniile de tramvai au fot contruite în Cluj Napoca în perioada 1985-1986, fiind inaugurate cu mare fast.
În prezent, flota CTP Cluj cuprinde autobuze și troleobuze moderne, de ultimă generație, cu capacitate mare de transport.
Lasă un răspuns