Acasă EVENIMENTE Banca Transilvană amendată pentru practici comerciale înșelătoare. Ce spun inspectorii de la...

Banca Transilvană amendată pentru practici comerciale înșelătoare. Ce spun inspectorii de la ANPC și cum se jonglează cu dobânda

0

Celebra bancă clujeană a fost amendată de inspectorii de la ANPC, pentru practici comerciale înșelătoare.

Cu alte cuvinte, susțin cei de la ANPC, Banca Transilvania nu calculează la modul corect plata ratelor la creditele bancare. Inspectorii ANPC susțin că în prima fază se reține un nivel la mai mare din dobândă, și unul mai mic din creditul de rambursat. Corect ar fi ca cele două componente să fie egale.

Modul de calcul al ratelor și povara pe care acestea o reprezintă în ultimul timp în raport cu debitorii băncilor a condus la amenzi și măsuri din partea protecției consumatorilor. Voi emite în zilele următoare ordine de încetare a acestor practici și automat la recalcularea ratelor de la acest moment. Achitarea în avans a dobânzii și ulterior a creditului principal a permis unor instituții bancare să se joace cu soarta multor consumatori! Cum nu se putea jongla cu suma datorată, ci doar cu dobânda aceasta a trecut prin niște variații greu de anticipat și mult prea mari pentru debitori. În spatele documentelor de control încheiate stă o întreaga echipă a autorității noastre colegi cărora le mulțumesc pentru implicare curaj verticalitate și mai ales omenie!”, a comentat președintele Protecției Consumatorilor, Horia Constantinescu.

Care este practica înșelătoare

Până în acest moment, au fost verificate 11 operatorii economici financiari bancari care activează pe teritoriul României, la care ANPC a identificat fapte contravenționale, respectiv practici comerciale înșelătoare săvârșite de aceștia cu privire la modul de calcul al ratelor, prin faptul că, pe graficul de rambursare, rata era compusă, în primii ani, 25% din soldul principalde rambursat și 75 % dobândă.

Prin aceasta modalitate de calcul, consumatorii plateau, de fapt, preponderent dobândă.

”Să realizezi că, la jumătatea contractului de împrumut, nu ai făcut altceva decât să plătești dobânzi și foarte puțin din credit, este o povară mare pe umerii debitorilor. Dacă lucrurile ar fi fost echilibrate, într-un mod rational și în favoarea consumatorilor, probabil multe familii, astăzi, nu ar mai trăi o dramă financiară. Sub aceste aspecte, astăzi sancționate de către Autoritatea noastră, par să se ascundă și interese de grup, și o atitudine cartelară. Vom transmite și Consiliului Concurenței cele constatate de către colegii noștri pentru a face și dânsii o analiză a întregii situații”, a mai declarat Horia Constantinescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.