Celebrele ”cârtițe”, aparate speciale de săpat tuneluri, care vor fi folosite pentru metroul din Cluj Napoca, stau nedesfăcute de o lună de zile. ”Cârtițele” de la metrou clujean stau nedesfăcute de o lună de zile.

Deși au ajuns la Cluj Napoca, în jurul datei de 16 decembrie 2024, de atunci nimeni nu s-a mai interesat de aceste utilaje, pentru care închirierea costă zeci de milioane de euro.
O vizită realizată pe șantierul metroului de activistul civic Szakats Istvan arată dezastrul. Utilajele TBM, stau acoperite cu prelate speciale. Asta deși ele trebuiau asamblate deja.
Pe șantier doar un muncitor egiptean și un inginer român. Ambii extrem de plictisiți.
”Oare când le mai asamblează Ahmed și colegii? Aflăm asta, pe succesiunea ierarhică Ahmed-Inginer-Beneficiar, chiar de la Primăria Cluj-Napoca. În 27 decembrie 2024, primarul Emil Boc a publicat un video titrând “cârtițele sunt în proces de asamblare” (1). Dar primarul a comunicat un fals. În fapt, cârtițele nici vorbă să fi fost “în proces de asamblare” – precum nu sunt nici azi”, a scris activistul civic.
S-au plătit în avans sute de milioane de euro
Până la finalul lunii octombrie 2024, Ministerul Transporturilor și Primăria Cluj Napoca au plătit în avans, pentru acest proiect, suma de 219 milioane de euro.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu declara la acel moment că finanțarea de 300 de milioane de euro, din PNRR, pentru metroul din Cluj s-a pierdut.
Grindeanu este primul oficial român care spune clar acest lucru. Ba mai mult, Grindeanu a declarat că Primăria Cluj Napoca a fost cea care nu a respectat prevederile impuse de Comisia Europeană pentru licitație.
19 ianuarie 2024 – două facturi de 34.426.036 lei, respectiv de 181.189.667 lei.
13 iunie 2024 – două facturi de 1.914.511 lei, 7.476.019 lei, 1.300.177 lei.
23 iulie 2024 – trei facturi de 3.045.328,69 lei, 11,891.775 lei și 2.068.134,93 lei.
2 septemrbrie 2024 – două facturi, avans 137.704.146 lei, 724.758.668 lei.
Lasă un răspuns