Ziua de joi a reprezentat un final de carieră pentru cel mai bun pilot din flota Tarom.
Emil Dobrovolschi a iesit la pensie dupo o vechime de 30 de ani.
După o carieră de peste 30 de ani, și peste 15.000 de ore de zbor, Emil Dobrovolschi a ales să iasă la pensie.
La ultima cursă, echipa Tarom și pompierii de pe Aeroportul Otopeni i-au dat salutul, cu tunurile cu apă, o tradiția mai veche în rândurile piloților.
Un pilot cu 30 de ani vechime
Cu o experiență de 30 de ani și 15.000 de ore de zbor, Emil Dobrovolschi a urcat toate treptele ierarhiei profesionale de la copilot pe avionul Antonov 24, la comandant și instructor-examinator Airbus 320 și Airbus 310.
În 2004, a devenit pilot instructor TRI (A), contribuind la formarea a generațiilor de căpitani pentru cel puțin 12 companii aeriene din întreaga lume.
De asemenea, Emil Dobrovolschi este pilot Senior Examiner TRE(A) de Tip de Aeronavă certificat de EASA (Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației), având autoritatea de a decide asupra calificării piloților.
El are și o vastă experiență managerială, ocupând funcții de conducere, inclusiv cea de Director Operațiuni Zbor în perioada 2009-2012.
Pasionat de avioane încă de mic
Emil Dobrovolschi a visat încă de mic copil să ajungă pilot pe un avion de pasageri. Era din Sibiu iar un astfel de vis era foarte greu de realizat dar nu imposibil.
„Atunci când cineva mi-a spus că n-o să reușesc pentru că sunt din Sibiu și că e pe pile, nu te duce, că o să pierzi, eu am preferat să pierd pe termen scurt și mi-am urmat visul, am venit la București”, spunea pilotul.
Viața la 10.000 de metri presupune foarte multă concentrare, și un dialog continuu cu al doilea pilot, și anume copilotul.
Vremea când un comandant era un fel de ”Dumnezeu” a trecut de mult. Acum, tot ce contează la bordul unui avion este înțelegerea dintre membrii echipajului.
„Sunt reținut pentru că pentru mine primează siguranța zborului, faptul că trebuie să ajung la destinație”, a explicat Emil Dobrovolschi.
Total greșit!
1. Nu este cel mai vechi pilot Tarom!
2. Cel mai bun pilot Tarom este fiecare pilot al companiei
3. Nu are nici cele mai multe tipuri de avion zburate, nici cele mai multe ore de zbor
4. Ca și director de zbor a încălcat legea fiind asociat în firma care a închiriat piloții către Tarom, pentru care el semna necesarul de piloți. Hoție pe față!
Răzvan Petrovici , ai perfecta dreptate. Un pilot mediocru , ipocrit , mincinos și lacom , făcut vedeta de către consoarta lui ,care l-a vârât cu forcepsul pe la toate tv. Iar bestseller ul Dark cockpit , o maculatura fără nici o valoare ,plină de minciuni și dezinformări.
Lasă un răspuns