În Cluj Napoca circulă în momentul de față câteva mașini foarte scumpe. Când spunem foarte scumpe, trebuie să vă gândiți că prețurile pornesc de la 300.000 de euro și ajung la 850.000 de euro. Sunt mașini care se fabrică în serii limitate și care au o valoare foarte mare.
Printre fericiții posesori sunt oameni din noua generație de clujeni, din lumea IT-ului sau afacerilor. La momentul de față, există oameni care au averi de zeci de milioane de euro și nimeni nu știe despre ei.
În cele ce urmează, Foaia Transilvană va prezintă patru clujeni despre care sigur nu ați auzit prea multe, și care au reușit în viață, fiind acum proprietari de mașini foiarte scumpe.
Andrei are un Lamborghini Huracan Spyder
Andrei Mănescu deține firma Evoplay Studios. Are o afacere destul de profitabilă în domeniul IT, din care, potrivit site-ului Ministerului de Finanțe, în 2019 a avut un profit net de peste 900.000 de lei.
Cei care îl cunosc pe Mănescu spun că firma lui din Florești, testează jocuri de calculator, este un băiat super Ok. A creat chiar un joc, Virtual Truck Manager 2, care a prins foarte mult la public și i-a adus lui Andrei foarte mulți bani.
În plus este mare iubitor de mașini scumpe. Le ține într-un garaj și le îngrijește ca pe copiii lui.
”Regina” colecției lui Mănescu este un Lamborghini Huracan Spyder, de 610 cai putere. Andrei Mănescu spune că nu a cumpărat mașina de nouă, vânzătorul fiind tot un clujean. În garajul la Mănescu mai sunt un Audi RS 7, un autoturism Hyundai Genesis, un Audi E-tron și un Hyundai Genesis.
Andrei Mănescu mai spune că a cumpărat Huracan-ul în decembrie 2020, mai mult pentru a-și îndeplini o mai veche dorință. Mașina este fabricată în luna iulie 2017, iar la momentul cumpărării avea doar 14.300 de kilometri rulați
„După multă muncă, zi, noapte, săptămână, weekend, mi-am extins businessul în așa fel încât să-mi permit ceea ce visam de mic copil, și cred că ceea ce-și viseaza toți băieții de mici copii. Încă din 2017, masina s-a aflat in Cluj-Napoca (și va rămâne în Cluj-Napoca), așa că cei care au văzut pe șosea mașina lui Ali, o cunosc deja! Cunoșteam mașina de mult, cunoșteam proprietarul, știam că modul lui de a întreține mașinile este la superlativ, și de aceea am preferat să-i propun dacă nu dorește să vândă mașina, și a fost de acord! Fiindcă trebuie să-i vină în câteva luni un nou Lamborghini Aventador SVJ Roadster”, a scris Andrei Mănescu.
Cât costă un CASCO la o mega mașină
Mașina lui Andrei Mănescu este modelul LP610-4, cu motor în V10, 610cp, all-wheel drive, cutie automata în 7 rapoarte cu dublu-ambreiaj. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 3.4 secunde (are cu 0.2s mai mult decat varianta coupe fiind putin mai greu).
Interiorul este full carbon, adica toate ”plasticele” mașinii, nu sunt din plastic, ci efectiv din carbon. Nu are prea multe opțiuni de confort, deoarece mașina nu este facută pentru acest lucru, dar este foarte ”daily drivable”.
Dacă sunteți curioși cât costă o asigurare RCA la o astfel de mașină, Andrei Mănescu susține că pentru anul 2020 a plătit suma de 1.270 de lei, cu recuperare, la Țiriac Asigurări.
La asigurarea Casco lucrurile sunt mai complicate din punct de vedere financiar dar pentru Andrei nu este un mare lucru. Groupama – 8.000e/an, Țiriac Asigurări – 9.600e/an, Omniasig 16.400e/an. Aceste sume pot fi plătite în patru tranșe anuale.
Regele bitcoinului are o mașină de top
Pe lista clujenilor proprietar de mega mașini se regăsește și Alfred Baroti, zis ”Bossul” (foto dreapta la volanul bolidului său). Baroti este un clujean super bogat despre care nu se știe mare lucru. Apropiații lui spun că ”stă pe vreo 500-600 de bitcoini, în valoare aproximativă cuprinsă 17-18 milioane de euro”.
Pe Baroti l-am regăsit în lumea imobiliarelor din Cluj Napoca, ca fiind proprietar de clădiri în centrul orașului. Cei care îl cunosc spun că este un tip de treabă care preferă să facă afaceri departe de ochii opiniei publice.
Alfred Marian Baroti deține un Lamborghini Urus, pentru care, după cum susține chiar el a plătit cinci bitcoini. Prețul de fabrică a unei astfel de mașini depășește 325.000 de euro. Mașina poate fi cumpărată și mai ieftin, la mâna a doua. De exemplu, un model 2020, cu 36.000 de km, poate fi cumpărată din București, la ora actuală, cu 259.000 de euro.
Baroti are și un sfat pentru cei care vor să se apuce acum de aceste afaceri. ”Ca să faci dintr-un bitcoin, doi bitcoin, trebuie să faci trading. Ca la bursă. Exact ca la bursă, cumperi ieftin și vinzi scump”, spune Baroti.
Bogdan Capusan mare fan de mașini scumpe
Bogdan Căpuşan este fiul unui miliardar clujean, Chimu Căpuşan, cel care a ridicat mai multe ansambluri rezidenţiale în oraş și a făcut avere. Cunoscut drept ”Prințișorul imobiliarelor din Cluj” sau chiar ”Stăpânul șmecherilor” are o pasiune teribilă pentru mașinile de lux, în garajul său aflându-se, printre altele, exemplare precum Mercedes Brabus G-Class, Rolls Royce Ghost, Rolls Royce Dawn, Ferrari F12 Berlinetta sau Lamborghini Urus.
Cu ultima dintre “bijuterii”, care valorează nu mai puțin de 350.000 de euro, Bogdan Căpuşan a ieșit, recent, la o plimbare pe autostradă. Unde, profitând că nimeni nu mai era în zonă, a “zburat”, pe prima bandă, cu 300 de kilometri pe oră! Ca orice fan al vitezei, ”Prințișorul imobiliarelor din Cluj” a filmat momentul, iar o parte dintre capturi ne-au fost trimise, probabil de un amic de-al său, pe celebra adresă pont@cancan.ro, ocazie cu care vi le prezentăm în exclusivitate.
Misteriosul Ali
Un alt personaj misterios care merită să fie menționat aici este ”irakianul Ali”. Acesta are cea mai impresionabilă colecție de mașini.
Pornind de la Lamborghini Aventador al cărui preț de fabrică ajunge pe la 720.000 de euro, ”irakianul Ali” are cea mai tare mașină din tot județul. În garajul lui mai sunt un Audi Q7 dar și un alt Lamborghini, de data asta un Urus.
Unii spun despre acest personaj misterios că este fiul unor oameni de afaceri extrem de bogați din Iraq, în timp ce alții, spun că este un influent medic estetician, cu afaceri în domeniul sănătății.
În orice caz, asupra acestui aspect vom reveni zilele urmatoare.
Lasă un răspuns