,

Clujenii așteptați la primărie să își facă gratuit noua carte de identitate electronică. Câte au fost emise deja la Cluj?

Posted by

Clujenii așteptați la primărie să își facă gratuit noua carte de identitate electronică. Aceasta se poate face simplu și rapid, fiind totul gratuit, fără niciun cost. Tot ce trebuie să faceți este să veniți la primărie.

Clujenii așteptați la primărie să își facă gratuit noua carte de identitate electronică
Clujenii așteptați la primărie să își facă gratuit noua carte de identitate electronică

Proces simplu și rapid!

Până în acest moment, peste 21.000 de clujeni și-au făcut cartea electronică de identitate.

Din 20 martie, de la startul programului la nivel național și până acum, Primăria Cluj-Napoca a eliberat 800 cărți electronice de identitate.

În total, de la demararea proiectului pilot la Cluj în 2021, peste 21.000 de clujeni au ales cărțile de identitate în format nou.

Procesul de obținere a noilor buletine digitale durează doar 10 minute la Primărie și le puteți ridica în 7 zile.

În prezent, puteți opta pentru 2 variante: cartea de identitate în format vechi și cartea de identitate electronică.

Care sunt beneficiile cărții de identitate electronică?

  • sunt gratuite până în 2026 prin programul național derulat prin PNRR;
  • se eliberează de la varsta de 14 ani, iar din iunie să vor elibera pentru toți copiii, chiar și pentru nou-născuți, la cererea părinților;
  • domiciliul nu mai este scris pe cartea de identitate, astfel încât în cazul schimbării adresei, nu trebuie schimbat și buletinul;
  • prezintă mai multe elemente de securitate pentru a preveni furtul de identitate;
  • pot fi folosite drept document de călătorie.

Cum obțineți nouă carte de identitate?

Pasul 1: vă faceți o programare online pentru depunerea actelor necesare, accesand site-ul primăriei, secțiunea Administrație – Evidenta populatiei – Acte de identitate. Alegeți tipul de buletin dorit (cel clasic sau cartea electronică), iar în funcție de opțiune, programarea se face pe site-ul primăriei sau veți fi redirecționat pe site-ul ministerului de interne.

Pasul 2: mergeți să depuneți actele fizic la Direcția de Evidență a Populației cu mesajul de confirmare a programării și codul unic de programare de pe telefon.

Pasul 3: Faceți poza și semnați documentele necesare.

Pasul 4: Reveniți la Primărie în termen de 7 zile pentru a va ridica nouă carte de identitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *