,

Clujenii sunt cei mai responsabili la folosirea serviciului 112 din România

Posted by

Clujenii sunt cei mai responsabili la folosirea serviciului 112 din România. Un raport al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), 70,32% dintre apelurile preluate din județul Cluj în 2024 au fost urgențe reale. Asta înseamnă o performanță care plasează acest județ pe primul loc în România la utilizarea corectă a serviciului 112.

Clujenii sunt cei mai responsabili la folosirea serviciului 112
Clujenii sunt cei mai responsabili la folosirea serviciului 112

Românii nu mai sună aiurea la 112

În 2024, Serviciul de urgență 112 a primit în total 9,7 milioane de apeluri, dintre care 60,45% au reprezentat urgențe. Restul de 39,55% au fost apeluri non-urgente, marcând însă o scădere semnificativă față de anii anteriori, datorită campaniilor de conștientizare și măsurilor de sancționare a abuzurilor, conform Agerpres.

Clujenii sunt foarte responsabili

Clujenii s-au remarcat printr-un grad înalt de responsabilitate, contribuind astfel la eficiența sistemului național unic pentru apeluri de urgență. Pe locurile următoare s-au situat București-Ilfov (69,09%), Bihor (68,91%), Timiș (68,24%) și Iași (67,41%).

Reprezentanții STS au explicat că aceste rezultate remarcabile sunt posibile datorită colaborării eficiente dintre instituțiile publice, sectorul privat și cetățeni. Parteneriatul dintre STS, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, operatorii mobili și producătorii de echipamente de comunicații mobile a dus la implementarea unor soluții tehnologice care au îmbunătățit funcționarea sistemului de urgență.

Totodată, structurile MAI au jucat un rol esențial, sancționând abuzurile și desfășurând campanii educative. Aceste măsuri au contribuit la reducerea apelurilor nejustificate și la conștientizarea cetățenilor privind importanța utilizării corecte a serviciului 112.

În România, cele mai multe dintre urgențele înregistrate la 112 au fost cazuri medicale (63,39%).

Distribuția apelurilor către agenții a fost următoarea: Ambulanță – 48%, Poliție – 24,57%, ISU-SMURD – 19,05%, Jandarmerie – 6,21% și alte agenții – 2,17%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *