Clujul nu are încă o șosea de centură, dar Oradea are. Emil Boc dă vina pe Dealul Feleacului

Posted by

Rămas mult în urma Oradiei, la capitolul infrastructură rutieră, primarul Clujului încearcă o explicație. Clujul nu are încă o șosea de centură.

Emil Boc dă vina pe faptul că orașul pe care îl conduce este situat pe coline. În comparație cu municipiul Oradea, care este la șes, Clujul încă nu are o șosea de centură metropolitană.

Clujul nu are încă o șosea de centură.
Clujul nu are încă o șosea de centură.

”Trebuie să înțelegeți. La Oradea, kilometru de șosea de centură a costat șase milioane de euro. La Cluj, kilometru de centură costă 27 de milioane de euro. Trece prin Făget, ai nevoie de viaducte, de canale. Ăsta e Clujul, trebuie să înțelegem. Nevoie de finanțare este mult mai mare. La Oradea cu aceși bani faci patru kilometri. Nu că vrea Boc sau alt constructor. Trebuie să treci Feleacul, într-o parte și alta. Evidente că este o complexitate mai mare, care nu se compară cu complexitatea de la șeș”, a declarat Boc.

Bolojan, tace și face

În municipiul Oradea, marile blocaje rutiere au dispărut după ce administrația de acolo a construit pasaje rutiere.

De asemenea, în jurul orașului au fost construite în mare viteză șosele de centură. Acestea asigură legătura spre vestul țării, Arad sau Timișoara, dar și spre Vama Borș. Astfel, traficul rutier de tranzit nu mai ajunge în Oradea.

La Cluj, lucrurile au stagnat mult. Boc a preferat să arunce sute de milioane de lei în parcuri. Despre șoselele de centură nicio vorbă. S-a bazat mult pe finanțarea prin PNRR a șoselei metropolitane, dar lucrările nu au început nici azi.

Drumul Transregio Feleac TR 35 va asigura tranzitul pe axa principală Vest – Est.  În Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban. (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu.

Prin implementarea acestui obiectiv vor fi descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale. Va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3. Implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.

2 răspunsuri

  1. Avatar John
    John
  2. Avatar Cioltea Marcel
    Cioltea Marcel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *