,

Copiii vor avea buletine cu CIP încă de la naștere

Posted by

Guvernul României a anunțat adoptarea, în şedinţa de marţi, o Ordonanţă prin care cel puţin 5 milioane de cărţi de identitate electronice vor fi plătite din fonduri alocate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Actul normativ prevede posibilitatea ca părinţii să primească carte de identitate electronică pentru copiii lor, încă de la naştere, lucru care le va facilita circulaţia în Uniunea Europeană. Viitoarele cărţi de identitate vor avea dimensiunile unui card bancar, iar cele electronice nu vor mai avea imprimat domiciliul deţinătorului.

„Guvernul a adoptat astăzi Ordonanţa pentru modificarea şi completarea unor dispoziţii referitoare la evidenţa persoanelor şi cartea electronică de identitate. Principalele modificări vizează, pe de o parte, crearea cadrului normativ pentru plata de către stat, suportarea de către stat, din fonduri alocate prin PNRR, a costului cărţii electronice de identitate pentru minim cinci milioane de cărţi electronice emise”, a anunţat şeful Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, chestorul de poliţie Cătălin Giulescu.

În prezent, taxa pentru emiterea cărţii electronice de identitate este de 67 de lei.

„Un alt element esenţial este faptul că vom pune în circulaţie cartea electronică de identitate opţională pentru minori chiar începând de la naştere, de la zero la 14 părinţii având opţiunea să solicite acest document de călătorie pentru a putea să-şi exercite dreptul la liberă circulaţie în spaţiul Uniunii Europene”, a mai precizat chestorul de poliţie.

El a afirmat că cetăţenii pot alege între cartea de identitate simplă şi cea electronică ”în funcţie de interesele sau credinţa fiecărui cetăţean”, opţiunea fiind reglementată şi rămânând neafectată.

Giulescu a explicat că pe viitor, cărţile electronice de identitate nu vor mai avea trecut pe ele domiciliul deţinătorului, aceste date fiind trecute în aplicaţia informatică privind cartea electronică. În cazul celor care au viză de flotant, viza de reşedinţă va fi înscrisă în suportul de stocare. Pentru cărţile de identitate simple, se emite un document care constituie dovadă de reşedinţă, reglementări în acest sens urmând a fi adoptate în perioada următoare.

În judeţul Cluj, unde se desfăşoară un proiect pilot, au fost emise aproximativ 7.100 de cărţi de identitate electronice, până în prezent. Cei care au deja emise cărţi electronice pot beneficia de gratuitate atunci când vor fi emise noile documente.

Proiectul ar urma să fie extins din vară în București, apoi, din toamnă, și la nivelul marilor municipii reşedinţă de judeţ şi apoi la nivelul municipiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *