Cum evoluează lucrările la electrificarea liniei ferate Cluj – Oradea. Proiectul de modernizare și electrificare a căii ferate între Cluj-Napoca și granița cu Ungaria avansează într-un ritm alert.

A fost fixat un termen de finalizare estimat al lucrărilor pentru anul 2026.
Lucrările se desfășoară pe patru loturi care acoperă o lungime totală de aproximativ 166 kilometri. Finanțarea semnificativă vine din fonduri europene prin PNRR, în valoare totală de 9,47 miliarde lei. Dintre care 5,64 miliarde lei reprezintă sprijin nerambursabil din partea Uniunii Europene.
Stadiul lucrărilor la fiecare lot în parte este următorul
CFR Infrastructură a realizat o ultimă monitorizare a lucrărilor, iar acestea sunt foarte avansate.
- Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş (30,41km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată, 13 poduri: 35 podețe, 1 pasaj denivelat, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 18,00%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
- Lot 2 Aghires – Poieni (36,33 km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată. 3 poduri: 67 podețe, 1 pasaj denivelat, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 22,60%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
- Lot 3 Poieni-Aleşd (52,74 km) electrificare linie cf. 2 stații de cale ferată, 10 poduri: 91 podețe, 2 pasaje denivelate, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 4,03%, lucrări in derulare, termen estimat finalizare 2026.
- Lot 4 Aleşd – Frontieră Ungaria (46.74 km) electrificare linie cf. 4 stații de cale ferată, 8 poduri: 17 podețe, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 7,10% lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
Proiectul include implementarea sistemului ERTMS (European Rail Traffic Management System). Acest sistem asigură un nivel ridicat de siguranță și interoperabilitate în transportul feroviar. Subcomponentele ETCS Nivel 2 (European Train Control System) și GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) vor moderniza semnalizarea și comunicarea între trenuri, crescând eficiența și reducând timpul de călătorie.

Lasă un răspuns