,

De ce a fost închis Carrefour Florești. Ce spune șeful pe România de la Protecția Consumatorilor

Posted by

Un magazin din lanțul Carrefour, din localitatea Florești, județul Cluj a fost închis de inspectorii de la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorilor Cluj.

Magazinul se află pe strada Eroilor din Florești, iar pe ușă se poate citi anunțul ”Oprire temporară – prestare servicii”.

„Am continuat acțiunile de control în liniștea demnă de drama pe care Ucraina o trăiește. Și noi alături de ea. Am tăcut din respect, dar am continuat acțiunile din același respect: pentru cetățenii noștri, consumatori europeni! Avem deja rezultate pozitive! AMRCR, structura asociativă a marilor retaileri, a hotărât să înceapă o evaluare a pieței și să demareze, împreună cu ANPC, un nou tip de abordare! … Până atunci, noi suntem aici să protejăm consumatorii, chiar dacă asta poate părea o atitudine prea dură pentru cei obișnuiți cu autorități mai puțin ferme”, a spus președintele ANPC, Horia Constantinescu.

Ce nereguli au fost constatate

Cei de la ANPC spun că mai multe supermarketuri au fost închise în ultima perioada, inclusiv cel de la Florești Cluj.
 
Dintre cele mai frecvente nereguli constatate, menționăm:
– comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale, în 30 de unități
– comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj)
– comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai, în 78 de magazine
– comercializarea a diverse produse alimentare fără informații privind data și ora deschiderii ambalajului
– lipsa afișării alergenilor pe etichetele unor produse alimentare
– utilizarea unor vitrine frigorifice sau congelatoare cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu praf în strat grosier, rugină, vopsea exfoliate, cu insecte moarte, resturi și reziduri alimentare, în 58 de unități
– nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor, în 26 de magazine
– utilizarea unor spații de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii, în 37 de locații
– utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură și grăsimi, precum și a unor tăvi neigienizate sau deteriorate, în 24 de unități
– existența pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat
– deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor, la data durabilității minimale sau la prețul unitar
– practici comerciale înșelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând prețurile din magazin 
– neconcordanță între prețul la raft și cel de la casa de marcat, în 36 de magazine
– nerespectarea prevederilor legale în ceea ce privește promoțiile
– comercializarea unor produse nesigure sau utilizarea, în zona gastro, a unor procedure nesigure de preparare 
– comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *