,

Emil Boc îi ”urăște” pe clujenii care au mașini. Traficul în Cluj Napoca a devenit un coșmar. B-dul 21 Decembrie locul de coșmar al clujenilor

Posted by

Traversarea municipiului Cluj Napoca, de la est la vest, sau de la nord la sud, la ore de vârf a devenit un coșmar.

Clujenii care s-au aflat în trafic duminică seara, pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, au făcut 500 de metri, în mai bine de o jumătate de oră.

„Să faci duminică 25 de minute de la Prefectură la Primărie, dupa șase luni de lucrări, iar Șurubaru (administratorul orașului) și Tarcea (viceprimarul Clujului) să fie încă în funcție ne arată cât de jenant a ajuns orașul de …”, ne scrie Cosmin.

„Lucrările de modernizare a celui mai important bulevard din Cluj Napoca, mai mult bat pasul pe loc decât înaintează. Pentru a vedea asta este suficient o simplă plimbare prin zonă. Muncitorii sunt unul și unul, atât de rari încât nici ei nu se știu unul cu altul.

Echipele de asfaltare nu există, deși primarul Emil Boc promitea un avans considerabil. Utilajele stau parcate după ora 17 sau în zilele de sâmbătă și duminică. Nu s-a lucrat în două schimburi, deși vara a fost una călduroasă și ar fi permis o activitate mai intensă. Nici în week-end nu se lucrează și asta pentru ca societatea care a câștigat contractul nu prea și-ar dori să plătească ore suplimentare.

Modernizarea Bulevardului 21 Decembrie 1989

Primăria Cluj a semnat contractul de modernizare a Bulevardului 21 Decembrie 1989, cu societatea DIFERIT SRL. Firma este una abonată la lucrările publice ale Primăriei Cluj Napoca.

Valoarea estimată totală am lucrării este de 44.297.451 lei fără TVA, din care valoarea serviciilor de proiectare este de 851.942 lei fără TVA, iar valoarea lucrărilor este de 43.445.509 lei fără TVA.

Contractul este împărțit pe patru loturi, atacate toate în același timp de constructor, fapt ce a dus la ambuteiaje imense pe câțiva kilometri. În loc să se lucreze segmentat, între anumite străzi, fapt ce ar fi permis o viteză considerabilă, DIFERIT SRL a atacat tot frontul, deși la fața locului nu prea sunt utilaje sau muncitori, pentru a termina foarte repede lucrarea și pentru a-i scuti pe clujeni de calvarul de zi cu zi.

Promisiunea lui Emil Boc

Primarul Clujului, Emil Boc a promis că până în luna noiembrie vor fi terminate lucrările de asfaltare.

„Până în noiembrie vrem să terminăm cu asfaltarea, iar apoi se va lucra în continuare la trotuare și alte amenajări”, a spus primarul.

Traficul este acum un coșmar, dar la finalizare problemele se vor menține, pentru că va apărea o bandă de transport pe sensul Mărăști – Centru, pe care nu vor mai avea acces ceilalți șoferi.

Emil Boc i-a avertizat din timp pe clujeni când a spus că orașul nu mai este orașul mașinilor.

„Direcția Clujului este plecată din Gară. Dacă pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 mai dărâmăm patru clădiri, să mai facem două benzi de circulație, acele benzi vor fi la fel de pline. Și la fel se va claxona în trafic. Vom înghiți mai multe gaze de eșapament și vom ajunge în spitale. Nu e popular ce spun, dar viitorul mașinii nu mai este viabil. Mașina se folosește pentru deplasările în afara orașului, să te duci în weekend, în deplasări neesențiale. Dar pentru viața de zi cu zi, alternativele trebuie să fie mersul pe bicicletă, cu transportul în comun, combinat cu mersul pe jos sau cu forme de sharing. Lumea a plecat de mult în altă direcție. Noi nu putem rămâne în urma istoriei. Orașele care s-au bazat pe mașină au rămas codașe în istori. Orașele care au trecut la alternativa la mașină sunt orașele viitorului”, a explicat Emil Boc.

Sistematizarea circulației gândită prost și fără sens

Pe lângă lucrările care nu se mai termină, noua strategie a lui Emil Boc pare a fi un război dus cu șoferii clujeni.

Un exemplu al proastei strategii este și „regândirea” circulația spre și dinspre cartierul Mănăștur. În prezent, dacă te afli în centrul Clujului, la Primăria Cluj Napoca și vrei să ajungi în Grigorescu, în zona hotelului Napoca, trebuie să treci prin cartierul Grigorescu.

„O astfel de soluție de sistematizare a circulație duce la mai multe mașini pe străzi. Dacă un drum de cinci minute, acum se face în 20 de minute, presupune mai multe mașini pe străzi. Tot ce a funcționat bine în orașul Cluj Napoca, din punct de vedere al traficului rutier, acum nu mai funcționează„, se plânge un clujean.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *