Oare în Cluj Napoca nu mai trăiesc arhitecți care să poată realiza un proiect frumos, care să pună în valoare străzile vechi ale orașului dar și clădirile? De ce Emil Boc este lăsat să își facă de cap, așa cum știe el cel mai bine, ”betonarea completă” a centrului istoric.
Mai nou, Emil Boc arată că iubește betonul, drept pentru tot centrul Clujului îl pavează cu dale din compozit, care imită granitul, de culoarea gri închis.
Dacă faci o vizită în zonă centrală, unde se află Universitatea Babeș Bolyai, parcă te afli pe Marte, nu în centrul unui oraș european, care se vrea civilizat.
Dalele montate de muncitori nu se potrivesc sub nico formă cu clădirile vechi, din centrul Clujului. Estetic totul este mort. Dar cu toate astea lui Emil Boc îi place.
Vizita de a lucru a ”tovarășului”
Emil Boc a vizitat ieri șantierul de pe strada Kogălniceanu, care a fost complet pavată. Spațiile verzi de pe mijlocul acestei străzi au dispărut, iar în locul lor au apărut dalele de granit.

”Astăzi am fost pe șantier împreună cu colegii mei pentru a verifica stadiul lucrărilor pentru proiectul de modernizare a unei părți din zona istorică a orașului (str. Mihail Kogălniceanu și străzile adiacente Universității, Emmanuel de Martonne, axa nord-sud alcătuită din străzile János Bolyai – Hermann Oberth – Kovács Dezsö, Gaál Gábor și Baba Novac). Lucrările avansează și sunt în grafic, stadiul fizic fiind de 65%. Termenul de finalizare este in a doua parte a acestui an”, ne informează Boc.
Proiect de 48.7 milioane lei
Primarul Clujului a mai spus că în prezent există 136 arbori și vor fi plantați alții 250, pe toate arterele din proiect.
”Acest proiect urmărește pietonalizarea mai multor tronsoane de străzi în aria menționată, pe care accesul pentru mașini să fie deschis doar riveranilor sau în situații de urgență, iar bicicliștii vor putea circula la comun cu pietonii, în așa numitul concept de „shared space”.
De asemenea, se vor planta peste 250 arbori, sistemul de iluminat va fi modernizat cu tehnologie LED și se vor amplasa stații de încărcare pentru mașini electrice, trotinete și biciclete electrice, precum și rastele pentru parcarea bicicletelor”, a spus Boc.