Gara care a pierdut testul timpului. Este vorba de Gara din localitatea Dej, un punct feroviar important din județul Cluj, care arată ca ultima „speluncă”.

Deși steagul Uniunii Europene este arborat cu mândrie, la Dej gara numai a europeană nu arată. Iar călătorii, care deși plătesc bilete de tren, nu beneficiază de condiții decente. Scaune murdare și rupte care nu au mai fost curățate de la revoluție, pereți scorojiți și mâzgăliți, tencuială care stă să cadă și multă rugină peste tot. Ai zice că ești într-o gară dintr-o țară de lumea a treia, nicidecum într-o județ european precum este Clujul.
O gară încremenită în timp
Sala de așteptare nu există și este închisă cu lacătul, doar câteva băncuțe semi-rupte și murdare. Dacă ai nevoie la toaletă, ține-te bine, fiindcă nu sunt cele mai bune condiții de igienă. Nu s-a mai investit nimic în modernizarea Gării Dej credem că de pe vremea lui Ceaușescu, totul a rămas la fel. O gară parcă încremenită în timp.
Și, colac peste pupăză, dacă vrei să citești panoul cu venirile și plecările afli de la un umil împiegat de mișcare care este la datorie că nu s-a mai actualizat din luna decembrie a anului trecut și nu trebuie să ne luăm după el.

Nici măcar ceasul care ar fi trebui să arate ora nu mai funcționează, acesta a rămas blocat. Călătorii habar nu au la ce oră le vine trenul dacă nu verifică online programul. Nu știm cum se descurcă persoanele în vârstă care poate nu au acces la tehnologie și ar dori și ei să ia trenul din Dej spre o anume destinație.
Toate acestea în timp ce salariile șefilor din CFR și a membrilor din Consiliul de Administrației sunt de ordinul zecilor de mii de lei. Nimănui nu îi pasă de cum arată anumite gări din România, iar Dejul este cel mai bun exemplu. O mare rușine pentru imaginea Căilor Ferate Române, dar și pe a județului Cluj.
Duminică, 13 iulie, un cetățean de etnie romă își făcea siesta direct pe peron, după ce s-a spălat direct în toaleta din incintă. O imagine dintr-o gară europeană a județului Cluj.
După publicarea acestui material, Foaia Transilvană va solicita un punct de vedere Ministerului Transporturilor pentru a ne comunica un punct de vedere referitor la modul cum arată Gara Dej. Și vom reveni cu răspunsul ministerului atunci când îl vom primi.
Orașul Dej este considerat port
Prima atestare a Dejului ca port de ape interioare datează din anul 1200. De aici plecau plute pe Someş încărcate cu sare de la Ocna Dejului. Aşa-numitul „drum al sării” a fost însă abandonat odată cu extinderea liniilor ferate, iar Dejul şi-a pierdut acest statut, până în 1991.
Lasă un răspuns