Consiliul Județean Cluj a amânat decizia de a majora tarifele pentru parcarea administrată de GOTO Parking de la Aeroportul Internațional Cluj.
Foaia Transilvană a scris în această dimineață despre acest plan, iar USR Cluj și PMP Cluj și-au făcut lecțiile și au reușit să combată cu argumente solide alianța PSD + PNL Cluj, care era pentru aceste majorări.
La începutul discuțiilor, Alin Tișe, președintele CJ Cluj a făcut un frumos balet pe tema acestui subiect, dând cuvântul directorului Direcției Juridice din cadrul instituției, Ștefan Iliescu. Acesta a venit la ședință complet nepregătit, fără să cunoască prevederile contractului de concesiune a parcării, care prevede la articolul 50, argumentarea pentru orice solicitare de majorare de prețuri.
„Nu a apărut niciun amănunt nou. Nu s-a modificat nimic. Se actualizează tarifele de parcare. Este propunerea celor de la GOTO care a cerut avizarea CJ Cluj. Datorită unor aspecte pe care ei le consideră întemeiate, solicită majorarea acestor tarife. Nu au motivat pe fiecare tarif în parte cât este inflația ci este o creștere globală”, a spus Iliescu, care nu a precizat că cei de la GOTO Parking aveau obligația legală, trecută în contranct de a motiva orice majorare de preț.
În acest joc regizat a intrat și Alexandru Cordoș, șeful PSD Cluj, apropiatul lui Tișe, care face parte din comisia 4, care a avizat proiectul de majorare.
„Aviz favorabil, domnule președinte”, a spus Cordoș, care de asemenea a venit cu temele nefăcute.
USR CLuj l-a făcut praf pe Tișe, Cordoș și compania
Discuția a fost preluată de consilierul județean Ionuț Florea de la USR Cluj care a demontat tot planul GOTO Parking și a celor nominalizați mai sus.
„Acest subiect merită o discuție mai lungă. Din analiză a rezultat că nu se jusitifică sub nicio formă aceste majorări. În contract se arată că firma GOTO Parking trebuie să aducă o calculație, ori nu există nicio calculație. Ei aduc ca argument inflația. Inflația pe doi ani a fost de 7.83 la sută, atunci cum se justifică o creștere de 54 la sută a tarifelor în doi ani? Alt argument este cursul euro. Aici avem o creștere de 1.72 la sută în doi ani, această majorare de 54 la sută se justifică? Ei susțin că au făcut făcut investiții în 2019, dar vorbim despre acestea în 2022? … Dar când au fost profituri de 9.7 milioane de lei a fost bine? Acum sunt chemați cetățenii județului Cluj, să contribuie În 2021 au crescut numărul de pasageri cu 60 la sută. Despre ce investiții vorbim? Parcarea e plină de gropi”, a spus Ionuț Florea de la USR.
În fața acestor argumente, Tișe a bătut în retragere, lâsându-l pe bunul Cordoș într-un offside de zile mari.
„Sunt de acord cu anumite părți din expozeu legate de analiză. Sau poate într-adevăr se impune o analiză mai aprofundată a procentului cerut de ei. Eu sunt deschis să se facă discuții și să fie găsit un un procent care să provină dintr-o analiză corectă. Și eu cred că trebuie o analiză mai aprofundată. Chiar vă propun să facă o analiză a acestei cereri pornind de la contractul existent”, a spus Tișe.
Cordoș de la PSD Cluj a fost combătut secretarul general al PSD Cluj
În discuție a intrat și secretarul general al PSD Cluj, Horea Chirteș. Acesta a spus că majorările cerute sunt foarte mari.
„Să ne pună la dispoziție motivele clare. Aceste tarife dacă sunt comparate cu alte parcări din oraș, sunt foarte mari. Dacă le comparăm cu alte tarife ale unor parcări din oraș nu sunt deloc mici”, a spus Chirteș .
Și consilierul Călin Cosma de la PMP Cluj a spus că majorarea tarifelor de parcare în acest moment nu este un lucru bun.
„Nu susțin creșterea de tarife și consider că nu este oportun. Profit vor face datorită creșterii numărului de pasageri. În momentul de față nu este oportun”, a spus Cosma.
În cele din urmă cu 31 de voturi pentru, proiectul a fost amânat pentru a fi discutat la modul serios de o comisie mixtă juridică și economică.