,

În timp ce la Oradea se inaugurează pasaje rutiere pe „bandă rulantă”, la Cluj Boc mai face o ședință

Posted by

Specialiștii în urbanism din Cluj Napoca se reunesc azi în ședința CTATU, o comisie tehnică pentru amenajarea teritoriului, pentru a discuta a mia oară chestiunea pasajului rutier de pe Strada Oașului, la intersecția cu strada Valea Chintăului. În timp ce la Oradea se inaugurează pasaje rutiere, la Cluj mai trebuie o ședință.

În timp ce la Oradea se inaugurează pasaje rutiere, la Cluj, este nevoie de încă o ședință

Oficialii Primăriei Cluj Napoca au recunoscut, în documentele oficiale, că situația din zonă este una critică. La orele de vârf, traficul rutier este complet blocat.

Dar cu toate astea, mai este nevoie de o ședință pentru a aproba modificările Planului de Urbanism din zonă, pentru un complex de nouă blocuri, care se ridică acum.

În plus, comisia CTATU va mai discuta oportunitatea emiterii certificatului de urbanism pentru acest pasaj rutier. Acest lucru înseamnă că o viitoare începere a lucrărilor nu este posibilă mai repede de un an de zile, de acum înainte.

Potrivit Legii Urbanismului, prima dată se emite un certificat de urbanism, care are nevoie de toate avizele furnizorilor de utilită, apă, energie electrică și gaze naturale, iar ulterior de o autorizație de construire. Mai apoi, este nevoie de o licitație publică pentru desemnarea unei firme care să execute lucrările, adică pasajul rutier. Din acest motiv, perioada de așteptare este una foarte lungă, timp în care clujenii vor aștepta poate chiar și trei ani să circule prin acest pasaj.

Construit cu fonduri europene

La finalul lunii ianuarie 2025, Primăria Cluj Napoca a anunțat că a semnat contractul de finanțare pentru acest pasaj rutier.

Proiectul are ca obiectiv reconfigurarea zonei de amplasament prin realizarea unui pasaj subteran cu o lungime de 275 m la intersecția Străzii Oașului cu Bulevardul Muncii și construirea unui pod peste Pârâul Chinteni. De asemenea, proiectul prevede realizarea unor noi șine de tramvai pe o lungime de 444 m și reabilitarea unei suprafețe carosabile destinate tramvaiului de 2.150 mp (valori estimative).

Valoarea totală a proiectului este de 130.299.542,11 lei.

Valoarea totală eligibilă este de 74.456.999,52 lei (TVA inclus), din care:

Valoarea cofinanțării UE (FEDR) este de 63.288.449,59 – 85%

Valoarea contribuției naționale este de 9.679.409,94 – 13%

Valoarea cofinanțării din bugetul local este de 1.489.139,99 – 2%

Valoarea totală neeligibilă (inclusiv TVA) este de 55.842.542,59 lei.

Perioada de implementare a proiectului este de 48 de luni de la data semnării contractului de finanțare.

Proiectul este finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), Programul Regional Nord-Vest 2021-2027.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *