,

În zona Piața Abator mai apare un bloc cu șase etaje. Emil Boc chiar nu vezi că traficul în zonă e blocat

Posted by

Într-un oraș în continuă expansiune precum Cluj-Napoca, proiectele imobiliare ambițioase sunt la ordinea zilei. În zona Piața Abator mai apare un bloc cu șase etaje.

În zona Piața Abator mai apare un bloc cu șase etaje. Somesului 15, un nou bloc cu sute de apartamente. Cosmarul din trafic continuă.

Un exemplu în acest sens este ansamblul rezidențial Someșului 15, dezvoltat de Hexagon City, situat pe malul râului Someș, în centrul orașului.

Cu toate acestea, în spatele acestui proiect se ascund provocări semnificative legate de infrastructura rutieră și impactul asupra traficului urban.

Zona a devenit în ultimii ani foarte înghesuită, din cauza zecilor de blocuri existente sau construite recent. În plus, la nici 200 de metri, Primăria Cluj Napoca a autorizat cei de doi mamuți imobiliari, fiecare cu 25 de etaje, din Piața Abator.

Cu toate astea, Emil Boc, primarul Clujului, susține că la Cluj Napoca se construiește eficient, deși dovezile sunt cu sutele care îl contrazic.

Descrierea proiectului

Someșului 15 preconizează construirea a 140 de apartamente, birouri, spații comerciale și o parcare subterană cu 171 de locuri pentru autoturisme și 156 pentru biciclete.

Proiectul se dorește a fi un exemplu de dezvoltare urbană sustenabilă, integrând soluții moderne și facilități de calitate.

Blocajul traficului: un preț prea mare?

În ciuda intențiilor de modernizare, zona centrală a Clujului se confruntă cu un trafic auto tot mai aglomerat.

Pe un teren cât o batistă mai mare se construiesc 140 de apartamente

Străzile înguste, lipsa locurilor de parcare și infrastructura rutieră insuficientă nu au fost adaptate corespunzător la ritmul alert al dezvoltării imobiliare.

Astfel, proiecte precum Someșului 15 riscă să contribuie la un blocaj urbanistic, în loc să ofere soluții viabile.

O aglomerare de blocuri: urbanism sau urbanizare?

În ultimii ani, zona Someșului a fost martora unei proliferări de blocuri de apartamente, fără o planificare urbanistică coerentă.

Această expansiune haotică pune presiune pe infrastructura existentă și afectează calitatea vieții locuitorilor.

Sute de apartamente au fost construite in zonă în ultimii ani

În loc să se investească în extinderea și modernizarea rețelelor de transport și utilități, se pare că accentul se pune pe profitul rapid pentru dezvoltatori, și fără o viziune pe termen lung pentru beneficiul locuitorilor.

Ce se poate face?

Pentru a evita ca dezvoltarea imobiliară să devină o povară pentru oraș, este esențial ca autoritățile locale să implementeze politici de urbanism sustenabile.

Acestea ar trebui să includă:

Planificarea integrată a infrastructurii rutiere și a rețelelor de utilități, în paralel cu dezvoltarea imobiliară.

Crearea de spații verzi și zone pietonale, pentru a îmbunătăți calitatea aerului și a vieții urbane.

Promovarea transportului public și a mobilității alternative, pentru a reduce dependența de autoturisme.

Numai printr-o abordare echilibrată și responsabilă se poate asigura că proiectele imobiliare contribuie la dezvoltarea armonioasă a orașului, fără a compromite viitorul său urbanistic.

În concluzie, Someșului 15 este un exemplu de dezvoltare imobiliară modernă, dar și un semnal de alarmă privind necesitatea unei planificări urbane eficiente.

Pentru ca orașul Cluj-Napoca să rămână un oraș atractiv și funcțional, este imperativ ca dezvoltarea să fie însoțită de investiții în infrastructură și de o viziune pe termen lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *