La terase vom putea merge doar cu buletinul! Toți clienții vor fi trecuți într-un registru special

Posted by

Miniștrii Sănătății, Economiei, dar și șeful Agenției Naționale de Sănătate Veterinară și pentru siguranța Alimentelor au semnat un ordin comun, prin care se reglementează deschiderea teraselor.

Clujenii trebuie să știe că vor intrat la terase doar pe bază de buletin. Numele lor vor fi trecute într-un registru special. Astfel, articol 4, litera L, din prezentul ordin prevede: ”existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților, astfel încât, în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul clienților unității de alimentație, să existe date concrete pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică”.

Cine nu este de acord să prezinte buletinul pentru a putea fi trecut în registrul anti Covid, nu va fi lăsat să intre. Acest registru trebuie să conțină toate datele persoanei care a stat la masa respectivă, seria și numărul de buletin, numele, adresa și perioada în care a petrecut pe terasa respectivă, dar și toate celelalte date ale comesenilor. Înainte de a i se lua comanda, clientul este pus să semneze un formular care îi garantează protecția datelor personale.

Pe terase se vor stabili circuite de mers la toaletă, pentru ca oamenii să intre în contact cât mai puțin unii cu alții. ”Se recomandă stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienți în interiorul spațiului special amenajat din exteriorul clădirii unității de alimentație publică (terasă), astfel încât să se minimizeze contactele între clienți -exemplu: înspre și dinspre toaletă”. Este interzisă servirea în picioare.

Mai mult, fiecare masă trebuie să aibă meniul propriu și oliviera proprie, transferul între mese fiind interzis. ”Se va interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință”, se arată în ordin.

Între mese, este obligatorie păstrarea unei distanțe de 1.5 metri, iar numărul de clienți la o masă este și el limitat. ”Se asigură că normele de distanțare fizică sunt aplicate în mod eficient și că se evită pe cât posibil interacțiunea fizică cu și între clienți; se stabilește un număr de maximum 4 clienți care pot ocupa o masă, cu condiția respectării unei distanțe de 1,5 m între persoane, excepție de la această regulă fac membrii aceleiași familii, care au același domiciliu”, prevede ordinul.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *