Marile magazine alimentare, dar nu numai, practică în această perioadă, promoții false. Cu alte cuvinte, anunță că anumite produse sunt reduse cu 30 la sută sau mai mult, dar în realitate, nu este vorba despre nicio reducere.

Tudor Bura a fost la la LIDL Apahida pentru a cumpăra produse alimentare. El a ales și prosuse reduse cu 30 la sută, pe care, însă le-a plătit cu preț întreg. Aceste practic sunt ilegale și ar trebui sancționare dur de Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Cluj.
”De când a apărut LIDL APAHIDA – mare bucurie mare, avem și noi Lidl – dar nu-i chiar așa atunci când poate din neglijență sau reavoință acest magazin ia bani care nu i se cuvin din buzunarul clienților. Pe scurt – Una vezi la raft, alta plătești pe bon.
În seara asta am achiziționat mai multă carne pe care să o congelez – de la raionul de carne refrigerată, unde erau foarte multe produse cu 30% reducere – cu termenul de valabilitate în zilele care urmează”, a scris Bura.
Reducerea doar raft
După ce a plătit la casă, Tudor Bura a avut impresia că l-a costat ceva mai mult coșul de cumpărături decât se aștepta, drept pentru care a luat bonul la ”lecturat”, încă de din magazin.
”Primul lucru observat – un produs care trebuia să aibă prețul redus cu 30% – apărea pe bon cu preț întreg. Fiind ora închiderii – întrebăm rapid vânzătoarea de la casa – de ce apare așa, și unde e reducerea. Îmi arată puțin mai sus că sunt afișate separat reducerile de 30% – și cum avem destul de multe produse în coș, am zis că așa o fi – verific tot bonul acasă oricum”, mai scrie Bura.
Reducerea nu exista
Ajuns acasă, omul a luat articol cu articol și le-am căutat pe bon.
”După clasificare și toate calculele aferente – vă prezint în prima poză: stânga – produse cu preț corect pe bon ( cele reduse chiar erau reduse ). Dreapta: toate produsele cu etichete cu „Reducere 30%” dar preț integral – și nu-s unu-două să pot zice că e doar o întâmplare. A doua poză – cum arată un articol la care s-a aplicat corect reducerea de 30% pe bonul fiscal – apare fix după prețul produsului cu un mic minis”, mai scrie omul.
A treia poză – un exemplu cu un produs (ceafă de porc fără os) unde nici urmă să se aplice vreo reducere – dar produsul expiră în 10 ianuarie și e etichetat că are prețul redus.
Va reclama la OPC
Vreau să vă întreb – câți dintre voi vă uitați pe bonul de la casa de marcat dacă chiar plătiți corect prețul afișat la raft?
”Eu unul mă voi adresa magazinului pentru o soluționare amiabilă a acestei probleme (care sunt aproape sigur că nu e izolată) care să includă în vre-un fel și compensarea timpului petrecut să mă prind că am plătit mult mai mult decât trebuia (probabil în jur de vreo 100 RON)”, mai scrie Bura.







Lasă un răspuns