Acasă EVENIMENTE Lucrările la baza NATO de la Câmpia Turzii sunt sabotate de ISCTR...

Lucrările la baza NATO de la Câmpia Turzii sunt sabotate de ISCTR Cluj. Zeci de camioane nu sunt lăsate să intre în baza militară

0

În ultimele două zile, lucrările la baza NATO de aviație de la Câmpia Turzii au bătut pasul pe loc din cauza unei situații care se întâmplă doar în sfânta birocrație românească.

Zeci de camioane care transportă piatra necesară lucrărilor de terasamente, la noile plaftorme pentru avioane și la noua pistă, sunt blocate să ajungă în baza de aviație, de un echipaj de inspectori de la ISCTR Cluj.

Surse militare ne-au comunicat că este vorba despre un sabotaj orchestrat de anumiți oameni de afaceri din zona Turda și Câmpia Turzii, care sunt supărați pe faptul că nu au fost aleși pentru a furnizat mii de tone de piatră.

Aceleași surse militare vorbesc despre un sabotaj sistemic, despre care au informat deja Consiliul Suprem de Apărare a Țării și Ministerul Apărării Naționale.

Camioanele încărcate cu piatră, vin pe drumul național din zonă, după care în zona localității Călărași Turda, intră pe un drum comunal și pe un altul agricol, unde greutatea admisă este de doar 25 de tone.

Ce spune șeful ISCTR Cluj

Bogdan Durle, directorul ISCTR Cluj, ne-a declarat că instituția pe care o conduce nu sabotează Armata Română sau NATO, ci doar solicită respectarea legilor în vigoare.

”Avem nisște reclamații privind transporturile de piatră, cu supratonaj. Noi ne facem strict treaba de a verifica, indiferent unde ne ducem sau despre cine este vorba. Noi nu am interzis la nimeni să intre sau să circule când suntem acolo. Nu sabotăm pe nimeni, nici pe NATO, nici Armata Română. Noi cerem doar să se respecte legea, în sensul respectării tonajului”, a spus Durle.

echipajul isctr tinut sub observatie din baza militara

Acesta a recunoscut situația de blocaj totală la noua bază de aviație de la Câmpia Turzii.

Cu toate astea, situația este un pic ciudată. Camioanele vin pe drumurile naționale, unde nu sunt oprite, pentru că trasnsportul este perfect legal, după care intră pe un drum comunal, unde tonajul este restricționat, aproape la jumătate.

Primarul din Călărași Turda este și mai categoric

Ales pe listele PMP, primarul din Călărași Turda, Ioan Racolța a declarat că situația de la baza de aviație se datorează doar contractorului general, adică firmele care au câștigat licitația și nu și-au făcut treaba.

Edilul mai spune că aceste firme trebuia să organizeze un drum de șantier, pe unde să circule camioanele dar acest lucru nu s-a întâmplat.

”Cum să te duci cu un camion cu 40 de tone pe un drum care are capacitatea portantă de 25 de tone. Acolo este un drum asfaltat, agricol, de 10,4 kilometri. Ei folosesc o parte din drumul acesta. Mai este și drumul comunal 62, pe care ei le folosesc abuziv. Am investit un milion de euro, bani europeni, iar pe drumul comunal, tot un milion de euro, pe cinci kilometri. Să ne dea asigurări că vor repara drumurile, și noi îi lăsăm să treacă”, a spus primarul Racolța.

ISCTR a fost sesizat de Primăria Călărași, ca urmare a faptului că aceste două drumuri s-au stricat deja, deși sunt în garanție. Racolța susține că firma care le-a construit nu vrea să repare daunele, deoarece nu a fost respectată condiția obligatorie, privind tonajul, de maxim 25 de tone.

Primarul Racolța (foto jos – n.n.) a mai spus că poate să vină și NATO, și America, dar și Armata Română, deoarece el cere doar să se respecte legea.

Se investesc 400 de milioane de dolari

În ultimii doi ani, Baza 71 Aeriană de la Câmpia Turzii a devenit scena unor șantiere foarte mari.

Investitori sunt Ministerul Apărării Naționale și Statele Unite ale Americii.

MApN a început în 2019, un amplu program de modernizare în valoare de aproximativ 400 de milioane de dolari. Generalul Viorel Pană a făcut declarații despre acest proiect de modernizare

„Baza va arăta cu adevărat ca o Bază Aeriană la standarde NATO. Ea va răspunde în același timp și cerințelor de antrenament și pregătire a partenerilor americani. Din punctul nostru de vedere, asta înseamnă construcția unor noi facilități de comandă-control, clădiri de pregătire pentru escadrile, secții de pregătire armament, zone de serviciu de luptă, platforme pentru avioane”, a precizat generalul Viorel Pană, șeful Statului Major al Forţelor Aeriene.

Potrivit șefului aviației militare, schimbările în Baza de la Câmpia Turzii ar trebui să se vadă în următorii 5 ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.