Lucrările la Magistrala Cluj – Oradea avansează greu și extrem de lent, iar acestea ar trebui finalizate până în 2026. Acesta ar fi cel mai optimist scenariu.

Aceste lucrările este al doilea cel mai mare proiect feroviar finanțat din PNRR, după linia Caransebeș – Timișoara – Arad, cu o finanțare de 1,3 miliarde de euro.
Cel mai avansat lot pe întregul șantierul este cel între Aghireș – Poieni, de 34%, urmat de Cluj-Napoca – Aghireș, de 24%.
4 loturi are Magistrala 300 – lungime 166 km
Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria este împărțită în patru loturi. Ea are are o lungime totală de 166 kilometri.
Modernizarea, electrificarea și reabilitarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu. De asemenea, va crește și viteza cu 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători.
Astfel, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a publicat un document cu stadiul proiectelor de reabilitare și modernizare infrastructură feroviară. Proiectuk este finanțat din fonduri externe nerambursabile, perioada februarie-martie 2025.
Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș – lucrări în derulare
Lungime: 30,41 kilometri;
Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A.;
Stadiul fizic execuție: 24% (23% în luna ianuarie 2025) avans față de luna precedentă: 1%;
Data începerii: 30.01.2023;
Data finalizării: august 2026;
Valoare lucrări: 1,611 miliarde lei (fără TVA);
Lotul 2 Aghireș – Poieni – lucrări în derulare
Lungime: 36,530 kilometri;
Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A.;
Stadiul fizic execuție: 34% (32% în luna ianuarie) avans față de luna precedentă: 2%;
Data începerii: 25.01.2023;
Data finalizării: august 2026;
Valoare lucrări: 1,535 miliarde lei (fără TVA);
Lotul 3 Poieni – Aleșd – lucrări în derulare
Lungime: 52,74 kilometri;
Constructor: Asocierea FCC Construccion – Gulermak;
Stadiul fizic execuție: 5% (4,43% în luna precedentă) avans față de luna precedentă: 0,57%;
Data începerii: 16.01.2023;
Data finalizării: august 2026;
Valoare lucrări: 2,117 miliarde lei (fără TVA);
Lotul 4 Aleșd – frontieră Ungaria – lucrări în derulare
Lungime: 46,744 kilometri;
Constructor: Asocierea Webuild SPA Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA;
Stadiul fizic execuție: 10,43% (9,82 % în luna noiembrie) avans față de luna precedentă: 0,61%;;
Data începerii: 23.01.2023;
Data finalizării: august 2026;
Valoare lucrări: 2,416 miliarde lei (fără TVA);
Traseul de cale ferată modernizat se va desfăşura în general pe cel existent deja. Cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Conform proiectului, se realizează 18 km de linie dublă nouă, se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.
Lasă un răspuns