EVENIMENTE, NATIONAL

Marii retaileri din România solicită coaliției PSD-PNL-UDMR să renunțe la „taxa de solidaritate”

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) solicită guvernanților să renunțe la așa-zisa „taxă de solidaritate” și să continue să sprijine mediul de afaceri.

AMRCR a cerut noii coaliții majoritare să renunțe la „taxa de solidaritate”, propusă inițial de UDMR și adoptată de PSD, care presupune aplicarea unei taxe de 1% pe cifra de afaceri a marilor companii. Ar fi afectate peste 300 de firme din România care au o cifră de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, iar la bugetul de stat ar intra aproximativ 5 miliarde de lei.

Toţi membrii AMRCR sunt mari contribuabili la bugetul de stat şi se achită, în mod transparent şi responsabil, de obligaţiile fiscale conform legii din România. AMRCR, în numele membrilor săi, adresează noii coaliţii care se află la putere, coaliţie majoritară, să analizeze în profunzime impactul direct şi colateral al impunerii unei „taxe de solidaritate” selectivă asupra celor care au fost motoarele cele mai puternice ale creşterii economice a României”, se menţionează într-un comunicat al asociației.

Taxa de solidaritate, percepută ca pe o penalizare

Conform Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale, aşa numita „taxă de solidaritate” îi penalizează, fără excepţie, doar pe aceia care şi-au asumat toate îndatoririle şi şi-au onorat toate obligaţiile, „manifestându-şi totodată loialitatea faţă de statul român pe teritoriul căruia îşi desfăşoară activitatea”.

„Cei care nu au fost vizaţi de impunerea unei astfel de taxe credem că se pot felicita pentru inspiraţie şi viziune managerială şi pot conta liniştiţi pe solidaritatea celor care au avut ghinionul să îşi asume un parteneriat pentru stabilitate economică într-o perioadă complexă şi plină de incertitudini”, se mai precizează în comunicat.

Reprezentanţii AMRCR consideră că argumentul potrivit căruia o astfel de taxă ar fi fost aplicată şi în altă ţară nu poate fi validat fără rezerve, „întrucât nu putem avea o cunoaştere clară a contextului şi obiectivelor pe care le-ar fi urmărit”.

AMRCR: Statul să sprijine mediul de afaceri

În consecinţă, sperăm că vor alege să continue să sprijine mediul de afaceri, care prin investiţii şi performanţe economice va fi în măsură să genereze, gradual şi sustenabil, resursele financiare suplimentare către bugetul de stat, necesare şi pentru atingerea obiectivelor sociale asumate”, menţionează sursa citată.

Potrivit AMRCR, toate reţelele comerciale se numără printre cei mai mari angajatori de pe piaţa românească conform diverselor statistici, o treime din top 15 angajatori la nivel naţional sunt retaileri.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România – AMRCR – include următori membrii: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.

AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale „Concordia” şi a organizaţiei „EuroCommerce”.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*