,

Mecanicul de locomotivă și șeful de tren erau rupți de beți. Alcoolemii uriașe, aproape de coma alcoolică

Posted by

Un incident de cale ferată similar cu cel de la Fărcașele, unde două trenuri s-au oprit față în față, la mai puțin de 100 de metri, a mai avut loc în luna mai 2024. Mecanicul de locomotivă și șeful de tren erau rupți de beți.

Tren cu mecanici beti
Mecanicul de locomotivă și șeful de tren erau rupți de beți.

Atunci, autoritățile feroviare au preferat să ascundă întâmplarea din mai multe motive. Primul, este că trenul în cauză era un marfar. Al doilea, mecanicul și șeful de tren erau rupți de beți, cu alcoolemii uriașe, aproape de coma alcoolică.

La acel moment, trenul de marfă 67752-001, operat de SC Tehnotrans Feroviar SRL, a depășit cu 56 de metri semnalul roșu: „OPREȘTE fără a depăși semnalul! – o unitate luminoasă de culoare roșie spre tren”.

Din față venea alt tren, care a fost oprit la timp, fără a exista riscul unui impact frontal.

Doar că la momentul testării cu aparatul etilotest, surpriza a fost totală.

”La verificarea cu aparatul etilotest, atât mecanicul trenului cât și șeful de tren au fost depistați pozitiv … Conform proceselor verbale întocmite de către șeful de gară al stației CFR Găești după verificarea cu aparatul etilotest a reieșit ca alcoolemia era de 1,73‰ alcool în aerul expirat la mecanicul de locomotiva și de 1,45‰ alcool pur în aerul expirat la șeful de tren”, se arată într-un raport oficial.

Coma alcoolică se poate produce de multe ori de la procente care depășesc doi la mie. Ori, procentul de 1.73 în aerul expirat, la probele de sânge se dublează. Practic, mecanicul de tren, era complet incoerent.

Nici nu a mai văzut semnalul

Acesta a declarat că a băut două beri, ori alcoolemia avută îl contrazice flagrant. Și șeful de tren a declarat la fel. Că după ce trenul cu 35 de vagoane încărcate cu ciment s-a pus în mișcare, a băut două beri.

declaratie sef de tren

Întrebat de ce nu a oprit la timp, mecanicul a răspuns că a apreciat greșit distanța de frânare. Ori, nici această declarație nu poate fi crezută.

Și asta pentru că înainte de semnaul roșu, a existat un alt semnal, cu indicația: LIBER cu viteză stabilită. ATENȚIE! Semnalul următor ordonă oprirea – o unitate luminoasă de culoare galbenă, spre tren.

În plus, ancheta a mai demonstrat că instalația de frânare cu induși a fost oprită de mecanic. Acesta a declarat că instalația s-a defectat, și de aceea a fost oprită.

Ori, la inspecția locomotivei s-a dovedit că robinetul a fost oprit manual, instalația fiind funcțională.

Ce s-a întâmplat la Argeșel

În data de 01.05.2024, trenul de marfa nr.67752-001 a fost programat pentru circulație pe distanța Argeșel – Roman. Trenul a fost expediat din hm Argeșel ora 2:00, în data de 02.05.2024, și a avut o oprire de 11 minute în stația CFR Golești.

Aici a primit ordinul de circulație nr.419888, după care și-a continuat drumul spre stația CFR Titu. Trenul a circulat fără probleme pe distanța Argeșel – Pătroaia (ultima stație înainte de producerea incidentului).

La data de 02.05.2024, ora 7:24, trenul de marfă nr.67752-001 a intrat în stația Găești, fără a reduce viteza deși semnalul luminos de intrare avea indicația „LIBER cu viteză stabilită. ATENȚIE! Semnalul următor ordonă oprirea – o unitate luminoasă de culoare galbenă, spre tren”.

Impiegatul de serviciu al stației CFR Găești i-a comunicat mecanicului de locomotivă faptul că trenul are intrare în stație, la linia III directă cu oprire. Mecanicul nu a confirmat că a primit mesajul și nici nu s-a uitat către IDM la trecerea prin dreptul biroului de mișcare.

În scimb, mecanicul de locomotivă a efectuat în scurt o frânare rapida cu aproximativ 250m în fața semnalului luminos de ieșire YIII al stației CFR Găești, care avea indicația „OPREȘTE fără a depăși semnalul! – o unitate luminoasă de culoare roșie spre tren”.

”Acest fapt ce a condus la depășirea acestuia și oprirea pe secțiunea izolată 9-13. Schimbătoarele de cale 17, 13 și 9 nu au fost afectate de atacarea acestora de către tren întrucât erau în poziție pe „directă”. Trenul a fost frânat și oprit la ora 07:25 la o distanță de circa 56 m după trecerea locomotivei de semnalul YIII. La verificarea cu aparatul etiloltest atât mecanicul cât și șeful de tren au fost depistați pozitiv, fiind nevoie de o nouă echipă de tren pentru preluarea trenului”, se mai arată în raport.

Un răspuns

  1. Avatar Ionel
    Ionel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *