Polișțiștii au deschis un dosar penal pe numele unui mecanic de tren, de la o compania privată din România, Regio Călători, care este acuzat că a condus sub influența alcoolului. Mecanicul unui tren care a comis un accident era băut bine de tot.

Trenul condus de mecanicul bine amețit a fost implicat într-un accident pe raza județului Mureș.
Trenul de călători circula noaptea, fără luminile de drum, fapt interzis de regulamentele feroviare. În plus, polițiștii îl mai acuză pe mecanic că nu a tras semnale de avertisment, așa cum impun aceleași regulamente feroviare.
La un moment dat șoferul unei mașini, în care se aflau cinci persoane, s-a apropiat de trecerea la novel cucalea ferată. În zona respectivă nu era bariere. Ulterior, după ce a oprit și văzând că nu vine niciun tren, șoferul a înaintat.Exact în acel moment mașina a fost surprinsă de trenul automotor și târâtă 50 de metri.
Din fericire, nimeni nu a decedat. Unul dintre pasageri a avut nevoie de îngrijiri medicale, dar medicii dau asigurări că totul va fi bine.
”În urma testării cu aparatele din dotare a conducătorului locomotivei, un bărbat de 59 de ani, a rezultat o concentrație de 0,61 mg/l alcool pur în aerul expirat”, a declarat Alexandra Luca, de la IPJ Mureș.
Ce prevede regulamentul feroviar
Din anul 2024, mecanicii de locomotivă trebuie să respecte reguli noi, tocmai acestor tipuri de accidente în care au fost implicate trenuri.
”Semnalul „atenţie!” se transmite şi se iau în acelaşi timp măsurile impuse de împrejurări, în următoarele cazuri: (….) pe distanţa cuprinsă între indicatorul de fluier amplasat la 1000 metri înaintea acestor treceri la nivel şi axul trecerii la nivel în cauză, mecanicul de locomotivă dă semnale de „atenţie!” repetate, cu fluierul, trompetă, sau claxonul vehiculului feroviar”, se arată în Anexa la Ordinul ministrului Transporturilor, Construcțiilor şi Turismului nr. 1482/2006 pentru aprobarea Regulamentului de semnalizare.
Lasă un răspuns