Mesajul unui boltist, partea a doua. De ce preferă românii preferă Bolt și Uber, în locul taximetrelor

Posted by

Protestul taximetriștilor din fața Palatului Parlamentului, este în plină desfășurare în aceste zile. Mulți dintre taximetriștii prezenți au anunțat că au intrat în greva foamei. Mesajul unui boltist, partea a doua.

Cu toate astea, românii par că nu susțin protestul acestei bresle. Motivul este unul simplu: fiecare a avut o experiență negativă cu un taximetrist.

Mesajul unui boltist, partea a doua. De preferă românii preferă Bolt și Uber, în locul taximetrelor
Mesajul unui boltist, partea a doua. De preferă românii preferă Bolt și Uber, în locul taximetrelor

Foaia Transilvană a prezentat scrisoarea unui boltist. Partea a doua a acestei scrisori este și mai revelatoare. Prezintă un fenomen, din breasla taximetriștilor care nu este cunoscut de către români.

”Boltistul” clujean, un șofer care face Bolt, spune că taximetriștii vor ca mașinile pe care le conduc să poate avea o vechime mai mari. Legea prevede un termen de 10 ani, dar taximetriștii vor 15. O mașină mai veche este clar că nu mai prezintă siguranță în exploatare. Mai ales pentru transportul de persoane.

”Eu personal am luat ,,la clanță,, un taxi care în mod normal trebuia să fie cu cel puțin 4 ani mai nouă decât mașina cu care lucram eu și vreau să spun că abia am așteptat să ajung la destinație. Și nu din cauza șoferului care era, mai puțin când a fost vorba de plata cu cardul prin POS”, a scris ”boltistul”.

Taximetriștii vor drepturi doar pentru ei

Interzicerea contractelor de închiriere, își doresc taximetriștii, pentru șoferii de Bolt. În schimb la taximetriști, acest drept ar urma să rămână.

În prezent, sunt foarte mulți taximetriști care duc o viață foarte bună. Ei au mai multe mașini pe care le închiriază și trăiesc doar din chiria lunară.

”La taxi cum rămâne cu procentul sau chiria? Recunosc că nu știu ce înseamnă în cazul nostru termenul de ajustare fiscală. Am ascultat și interviul acodat cu ocazia protestului organizat în București. Ocazie cu care am aflat și ce înseamnă ajustarea fiscală și am rămas siderat de ce am aflat, astfel: nu dorim desființarea Uber și Bolt. Fals. Păi aproape un an de zile de când au început protestele tot asta au cerut. Tarifele de 4,05 lei/km (Cluj-Napoca) – uite ce mașini Alfa Romeo, Toyota, Mercedes, BMW, la tarife de 2,69 lei/km (București) – uite ce mașini Logan, Logan …, afirmație prin care a jignit toți taximetriștii din București, posesori de Logan. Cred că și taximetriștii din Cluj, posesori de Logan s-ar putea simți jigniți de afirmație. Poate că auzind interviul, vreun reprezentant al autorităților locale s-ar putea să propună stabilirerea tarifelor în funcție de marcă? Mai știi?”, mai scrie clujeanul.

Românii preferă Uber și Uber. Mesajul unui boltist, partea a doua

Românii, în special clujenii, preferă aplicațiile private de ride sharing, în locul taximetrelor. Boltistul din Cluj a stat de vorbă cu oamenii pe care i-a transportat. Aceștia au preferat să aștepte două minute în plus, decât să ia un taxi la ”clanță”.

”Am aflat că şi în condiţiile în care sunt taxiuri ,,la clanţă,, preferă să aştepte câteva minute un Bolt sau un Uber pentru că: tarifele sunt mai mici, uneori în funcție de distanța parcursă sunt mult mai mici. Tarifele la Bolt sau Uber le află înainte de cursă, putând să accepte sau nu cursa. Nu au putut achita niciodată cursa cu card bancar. În taximetre, în Piața Unirii sau pe str. Piezișă, înainte de a se îmbarca le era pusă celebra întrebare ”50 de lei e bine Boss?”. Și până unde, până în P-ța Mărăști. Și liderul taximetriștilor spunea la un moment dat în interviu că și popa face la fel și nu măcăne nimeni”, a mai scris Boltistul.

De asemenea, unii clienți au utilizat taxiurile, dar au renunțat pentru că în mașină se fumase recent. Sau taximetristul în timpul cursei fie mânca, fie vorbea la telefon cu un limbaj …

Alți clienți au utilizat taxiurile, dar au renunțat pentru că nu s-au simțit în siguranță, fie datorită mașinilor, fie datorită șoferilor, cum am pățit și eu de altfel.

De ce aleg oamenii Uber sau Bolt

La comanda prin dispecerat la unele firme, clientul este întrebat și destinația, cică să știe șoferii unde trebuie să meargă, ori la distanțe mai scurte invariabil nu sunt mașini disponibile.

”Asta nu înseamnă că despre Bolt și Uber am auzit numai lucruri grozave. Unii dintre pasageri s-au plâns de numărul mare de curse anulate la Bolt, iar alți pasageri s-au plâns de faptul că există unele mașini foarte mici în care dacă sunt 2 sau 3 pasageri nu se simt confortabil, sau același lucru dacă au bagaje mai multe. Probabil că aceștia nu cunosc faptul că la ambele aplicații există mașini de mai multe categorii, iar începând cu categoria Confort, nu mai au probleme de asemenea natură. Dacă tot s-a vorbit de discriminare la tarife, că tarifele noastre sunt prea mici, să mai facă un protest să ceară și reducerea tarifelor lor. Măcar la Loganuri … Și dacă tot vorbim de discriminare, aș vrea și eu să fiu discriminat ca și ei ca să pot:

– să folosesc benzile de bus
– să pot și eu să utilizez standurile taxi existente
– să pot și eu să întorc în intersecții
– să pot și eu să calc linia sau liniile continue
– să fie facultativă și pentru mine semnalizarea la schimbarea benzilor, a direcției de mers sau în giratorii.

În loc de concluzii

Referitor la exemplele promise, cu mașinile cu cupole defecte, am și numerele lor de înmatriculare și data și ora la care erau concentrați pe fiscalizare, dar le mai dau o șansă. Oricum, nu mă lasă GDPR să le dau. Pot să spun însă că erau albe.

Dacă vor să se termine acest fenomen, atât asociațiile cât și instituțiile de control abilitate, pot să solicite imaginile de pe camerele de luat vederi de la Aeroport – plecări și în special sosiri, P-ța Unirii și intersecția Hașdeu-Piezișă.

Referitor la reducerea drastică a numărului de mașini, vreau să știți ca dreptul la muncă este garantat de Constituție și nimeni dintre guvernanți nu cred că vrea procese”, se mai arată în scrisoarea deshisă a „boltistului” clujean.

 

Un răspuns

  1. Avatar Supravietuitorul
    Supravietuitorul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *