Conform experţilor care au realizat studiul de prefezabilitate pentru metroul clujean, mentenanţa şi funcţionarea acestuia vor costa 29 de milioane de euro pe an, dintre care pentru suma de 13 milioane de euro este nevoie de subvenţii.
Experţii care au realizat Studiul de Prefezabilitate pentru metroul clujean au revenit, vineri, cu răspunsuri la întrebările puse la dezbaterea publică ce a avut loc săptămâna trecută.
La eveniment a participat şeful proiectului, inginerul Ionel Oprea. Costurile medii anuale de operare şi mentenanţă au fost estimate la aproximativ 29 milioane de euro pe an (în jurul a 145 milioane de lei), dintre care compensaţia anuală s-a estimat la circa 13 milioane de euro pe an (aproximativ 65 milioane de lei).
Este vorba despre sume de bani care trebuie alocate din bugetul local sau naţional, având în vedere că din biletele vândute şi celelalte activităţi economice aducătoare de venituri nu se vor acoperi total cheltuielile de funcţionare şi mentenanţă.
Asta în timp ce numai în 2020 metroul din Bucureşti a fost subvenţionat de la bugetul naţional cu 683 de milioane de lei, iar în acest an Metrorex a solicitat un miliard de lei, echivalentul a peste 200 de milioane de euro, doar pentru a-şi putea desfăşura activitatea, fără nicio investiţie.
Costul mediu al unei călătorii cu metroul din Cluj-Napoca s-a considerat de 1,5 lei. În estimarea veniturilor aferente calculelor din analiza cost-beneficiu nu s-au cuantificat veniturile aferente pensionarilor şi elevilor neplătitori.
Cât costă proiectul metroului
Inginerul Ionel Oprea a mai spus că bugetele pentru construirea acestui proiect al metroului clujean sunt asiguratedin fonduri europene.
„Prima Secţiune (Sfânta Măria – Sopor) este estimată la aproximativ 800 milioane de euro, din care se asigură 300 milioane de euoro prin bugetul PNRR – Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR) 2021-2027 Fonduri Europene Nerambursabile şi Rambursabile, 260 milioane de euro prin bugetul POT – Programul Operaţional Transporturi (POT) 2021-2027 Fonduri Europene Nerambursabile şi restul de la bugetul naţional prin credite de angajament din partea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, fiind astfel asigurată toată finanţarea primei secţiuni”, a spus Oprea.







Lasă un răspuns