Misiune îndeplinită pentru cei cinci temerari clujeni care au străbătut 12 țări cu 3 ARO-uri vechi de peste 20 ani

Posted by

Misiune îndeplinită pentru cei cinci temerari clujeni care au străbătut 12 țări cu 3 ARO-uri vechi de peste 20 ani. Aceștia au făcut aproximativ 9000 de kilometri, din Cluj-Napoca până în Capul Nord din Norvegia (Nordkapp). Acest punct este considerat cel mai nordic al Europei.

Misiune îndeplinită pentru cei cinci temerari clujeni
Misiune îndeplinită pentru cei cinci temerari clujeni

Cinci clujeni au avut parte de aventura vieții

Cu trei mașini ARO de peste 20 ani vechime, expediția lor a durat 21 de zile și au străbătut 12 țări. Nu au avut probleme majore, iar ARO-urile au rezistat cu brio aventurii. Au dat peste drumuri acoperite de gheață, zone înzăpezite și lungi, dar au reușit să ajungă la destinație și să revină cu bine acasă.

Aventurierii clujeni fac parte din Asociaţia NapocAro. Unul dintre scopurile expediţiei lor a fost de a arăta fiabilitatea acestor maşini româneşti care se fabricau odinioară.

Cum s-a desfășurat aventura inedită

Preşedintele Asociaţiei NapocAro, Ionel Bodea, membru al expediţiei, a povestit că una dintre ciudăţeniile aventurii lor a avut loc la graniţa Norvegiei cu Suedia, unde, din motive neelucidate, vameşii i-au întrebat dacă transportă cartofi.

„Ne-a oprit în vamă la Norvegia şi ne-a întrebat dacă ducem cartofi, fapt de care noi am rămas surprinşi. Nu ştiu de ce ne-au întrebat asta. Adică, nu ne-au întrebat de ţuică, de ţigări, ne-au întrebat de cartofi… Tot ei, nu ştiau ce marcă e Aro, pentru că ei nu aveau în sistem asemenea maşini, n-a fost niciun Aro în Norvegia. Ne-a întrebat ce marcă e, unde s-a produs şi le-am explicat. Au zis că ei nu au în baza de date aşa ceva”, spune Ionel Bodea, pentru Agerpres.

Au prins temperaturi de -29 de grade

„Am prins nişte ninsori.., zăpadă multă, gheaţă. Mergeam pe gheaţă cu 80-90 km/oră, că aşa mergeau toţi. Trecea câte un camion pe lângă noi şi nu mai vedeam nimic vreo 30 de secunde de la praful cu zăpadă pe care îl scotea. Din cauza asta, pe un coleg l-a ‘sărit’ de pe drum afară, dar n-au fost probleme, a intrat în zăpadă şi l-am tras afară. Am prins -29 de grade, resimţite la -38. Pur şi simplu nu puteam respira, stăteam numai cu mâna la nas, aşa de tare era aerul.

Maşinile s-au descurcat foarte bine, nu am avut probleme cu pornirea etc. Dar noi nu am fost pregătiţi cu încălzitoarele, mergeau non stop, iar mie mi-a cedat un ventilator. Dar am avut sirocou (încălzitor auxiliar – n.r.) şi ne-am încălzit cu el. Chiar la -29 de grade s-a nimerit să dormim în maşină, dar în maşină erau 22 de grade, n-am avut treabă, dormeam în tricou”, povesteşte Ionel Bodea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *