,

Noi probleme pentru proiectul metroului. Ploaia împiedică lucrările

Posted by

Noi probleme pentru proiectul metroului. Ploaia împiedică lucrările de introducere a piloților forați pentru stabilizarea dealului din Florești, în apropiere de gura de metrou. 

Noi probleme pentru proiectul metroului
Noi probleme pentru proiectul metroului

Până în prezent nu s-au montat nici jumătate dintre cei 90 de piloni forați, doar 30 fiind instalați. Dar constructrul dă asigurări că lucrările sunt în grafic, în ciuda ploii și vremii nefavorabile.

Tot mai multe probleme cu realizarea metroului la Cluj

”S-au montat 30 din 90 de piloți forati din cauza ploii. Lucrările sunt în grafic și antreprenorul general precizează că, unel etape pot fi recuperate. Pot fi comprimate mai multe etape ulterioare”, a precizat edilul Emil Boc.

Cei 90 de piloni forați au fost nevoiți să fie amplasați pentru a evita o eventuală deplasare a dealului. Acești piloni sunt introduși la 25 de metri adâncime. S-a luat această decizie după ce s-a observat o mișcare a terenului în zonă.

Când intră „cârtițele” în subteran?

Constructorul metroului din Cluj anunță la finalul acecstei luni data când vor intra cele două „cârtițele” în subteran (TBM-uri). Se vehiculează că acestea vor începe săpăturile în aprilie 2025.

Conform estimărilor, lucrările la prima linie de metrou din afara Bucureștiului costă circa 2 miliarde de euro și ar urma să fie finalizate în anul 2031. 

21 de kilometri va avea linia de metrou a Clujului, cu 19 stații.

Constructorul metroului este format din Asocierea Gulermak – Alstom Transport – Arcada Company, desemnat în 28 februarie 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *