,

O altă autostradă muzeu. Constructorul de pe lotul Câmpia Turzii-Chețani va fi concediat

Posted by

Cătălin Drulă, noul ministrul Transporturilor a declarat, joi, că CNAIR va rezilia contractul pentru autostrada de la Câmpia Turzii la Chețani. Acest lot de autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureș, are o lungime de 15.69 km și este construit de firma Straco.

„Din păcate, acest contract semnat cu 5 ani în urmă, de vreun an de zile mai mult se târâie decât se lucrează – firma respectivă are mari probleme financiare. Am cerut Companiei de Drumuri, doamnei director de acolo să ia o decizie în cel mai scurt timp”, a declarat ministru.

În continuare, demnitarul a spus că cei de la CNAIR trebuie să găsească de urgență un constructor serios care să execute lucrările făcute de cei de la Straco, într-un ritm de melc.

”Practic, săptămâna aceasta – săptămâna viitoare probabil că acolo se va încheia printr-o reziliere şi o relicitare a lucrărilor pe acel lot. Pentru că, pe acel lot nu se mai lucrează, fiind firma în dificultăţi financiare majore. Sunt lucrări de terminat, avem finanţare pentru ele, găsim alt constructor care să poată să le exercite şi finalizăm acea lucrare”, a declarat Cătălin Drulă.

Pe 18 septembrie 2020, a fost dat în trafic nodul rutier Chețani (1,3 km) din acest lot, acesta asigurând descărcarea de pe lotul vecin Iernut-Chețani.

Compania Straco se află în insolvența, șantierul lotului Chețani-Câmpia Turzii, județul Cluj, fiind practic abandonat. Aceeași firmă efectuează lucrările și la Pasajul Domneși, însă mare parte din lucrări sunt subcontractate.

Și-au bătut joc de subcontractori

Deși cei de la CNAIR au închis ochii ani de zile la ritmul foarte lent al lucrărilor, nimeni nu a luat vreo măsură fermă până în prezent.

Liberalii au anunțat des că vor rezilia contractul celor de la Straco, numai că acest lucru nu s-a întâmplat. Ba mai mult, CNAIR a făcut plăți către această firmă. În plus, cei de la Straco nu și-au plătit subcontractorii.

În octombrie 2020, subcontractorul pe partea de terasamente Marcotim a primit doar 2 milioane de lei, deși are lucrări executate până în acest moment de peste 15 milioane. Un alt subcontractor, cei de la Baxcom pe partea de structuri nu a primit niciun leu. Drept urmare, cei de la Baxcom au început demobilizarea completă și au plecat deja de pe șantier.

Concesiile făcute de CNAIR pentru Straci au fost evidențiate și de Pro Infrastructura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *