Dacă Guvernul Bolojan ar tăia toate achizițiile inutile făcute de primăriile din întreaga țară, ar fi bani suficienți la bugetul de stat.

Risipa și aruncatul banilor pe servicii de consultanță de orice fel, dar și pe achiziții complet inutile, par a fi un sport național, practicat de primarii PNL și PSD.
Multe dintre primăriile din România cumpără consultanță pe fonduri PNRR, cu zeci și sute de mii de lei, în condițiile în care nu au în derulare niciun astfel de proiect.
Ce se întâmplă cu banii? E simplu, se duc la firmele de casă, care aparțin în special liberalilor cu funcții de conducere. Și la Cluj există suficiente dovezi, spre care procurorii de la DNA sau DGA refuză să se uite. Nu știm motivul, dar putem să îl intuim.
Pentru a vedea cum se aruncă cu bani ne-am uitat la Primăria Apahida, condus de un primar liberal. Doar pe achiziile din lunile aprilie, mai și iunie, această entitate publică a cheltuie 1.76 de milioane de lei. Obiectul: tot felul de consultanțe inutile, ba pentru autobuze electrice, ba pentru panouri fotovoltaice.
Lista pe tot anul 2025 este mult mai lungă, dar poate procurorii vor avea un pic de timp să își arunce ochii peste ea.
Iunie 2025
139.000 de lei – 30 iunie 2025 – Servicii privind realizarea REGISTRULUI LOCAL AL SPATIILOR VERZI la nivelul UAT Apahida, conform prevederilor Caietului de sarcini nr. 22388/26.06.2025 si a ofertei 22706/30.06.2025/22722/30.06.2025.
70.000 de lei – 27 iunie 2025 – Servicii de consultanta, consiliere, asistenta si expertiza in domeniul achizitiilor publice, pentru efectuarea achizitiilor de lucrari privind infrastructura de drumuri prin procedura simplificata.
35.000 de lei – 25 iunie 2025 – Servicii de consultanta in pregatirea si derularea procedurilor de achizitie publica privind atribuirea unui contract de lucrări prin procedura simplificata, la obiectivul de investitii „Amenajare piateta Apahida„.
35.000 de lei – 25 iunie 2025 – Serviciile implica asistenta in elaborarea documentatiei de atribuire, derularea procedurii de achizitie, elaborarea rapoartelor expertului/expertilor cooptati in faza de evaluare a ofertelor si efectuarea operatiunilor specifice in SICAP.
94.000 de lei – 23 iunie 2025 – Identitate de brand – Audit și analiză: Evaluarea identității actuale, percepției publicului și valorilor locale pentru a înțelege contextul și nevoile comunității. – Dezvoltarea conceptului vizual: Crearea unui logo reprezentativ, paletă cromatică, tipografie și elemente grafice care reflectă identitatea și valorile comunității. – Ghid de brand: Elaborarea unui manual de identitate vizuală care detaliază utilizarea corectă a logo-ului, culorilor și altor elemente pentru coerență în comunicare.
76.500 de lei – 12 iunie 2025 – „Amenajare curte sediu primărie”, conform prevederilor Caietului de sarcini nr. 19878/06.06.2025, a documentatiei de atribuire si oferta 20246/11.06.2025.
135.000 de lei – 3 iunie 2025 – Achizitionare servicii de poiectare faza studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții: „ Capacitati de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul comunei Apahida.
99.500 de lei – 3 iunie 2025 – Servicii de consultanta de specialitate pentru accesarea de fonduri nerambursabile si managementul contractului de finantare al proiectului pentru obiectivul de investitii ” capacităţi de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul comunei apahida, județul Cluj”.
Mai 2025
164.400 de lei – 30 mai 2025 – Servicii de curatenie pentru Sala de sport, Camine culturale si cladiri birouri apartinand Primariei Apahida conform anunt publicitar ADV1481500.
235.700 de lei – 23 mai 2025 – Achizitie rulou de gazon , cu montaj inclus si intretinere – aliniament stradal str. Libertatii .
74.100 de lei – 21 mai 2025 – Servicii de interventie pentru situatii de urgenta ( Servicii de pompieri si de salvare ) si sprijin pentru situatii de urgenta pe raza UATC Apahida conform prevederilor Caietului de sarcini si a ofertei depusa si aprobata sub nr. 16986/16.05.2025.
61.050 lei – 19 mai 2025 – Servicii de consultanță de specialitate pentru accesarea de fonduri nerambursabile si managementul contractului de finantare si al proiectului pentru obiectivul de investiții: „cresterea eficientei energetice a infrastructurii de iluminat public in comuna apahida, judetul Cluj”.
106.550 lei – 19 mai 2025 – Servicii de proiectare având ca obiect: Elaborarea documentatiilor tehnico-economice pentru accesarea de fonduri nerambursabile – realizare audit energetic, elaborarea studiu de fezabilitate/dali, elaborarea DTAC/proiect tehnic si detalii de executie, verificarea tehnica de calitate a proiectului tehnic si a detaliilor de executie, etc.
10.000 de lei – 9 mai 2025 – Prestari de servicii in vederea elaborarii si depunerii cererii de finanțare în cadrul „Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic 2025- 2030”, RABLA PLUS.
27.000 de lei – 8 Mai 2025 – Servicii de consultanţă pentru organizarea procedurilor de achiziţie publică pentru obiectivul „Construire rezervor de apă potabilă, aducţiune, staţie de pompare şi reţea de distribuţie Dezmir-Sânnicoara”.
Aprilie 2025
195.225 lei – 17 aprilie 2025 – Achizitie de arbori Photinia Fraseri Red Robin cu servicii de plantare si intretinere conform prevederilor Caietului de sarcini nr. 12993/14.04.2025, a ofertei 13357/16.04.2025 si 13423/16.04.2025.
12.000 de lei – 8 aprilie 2025 – Promovarea urbei pe postul Regional Radio Somes prin intermediul proiectului Cultural Calator prin Ardeal prin difuzarea unei rubrici culturale despre urbe conform mediaplanului furnizat.
270.000 de lei – 9 aprilie 2025 – Servicii de consultanta in vederea elaborarii caietului de sarcini, raport de asistenta tehnica, raport de evaluare financiara si receptie statii incarcare si autobuze electrice pentru obiectivul de investitii „Creare Coridor de mobilitate prin Modernizare strazi in Comuna Apahida – etapa II”.
Lasă un răspuns