Mașina parcurge 648 de kilometri cu rezervorul plin și purifică aerul pe măsură ce avansează. Australia este prima țară din lume care a pus mașina în vânzare. Specialiltii estimează că nivelul poluării cu monoxid de carbon, emis de un autoturism cu motor pe combustie, se va reduce foarte mult.
Caracteristicile mașinii sunt și ele foarte bune, pentru un autoturism de familie. Viteza maximă este de 178 de km/h, autonomia maximă este de 648 de kilometri, accelerația la 100 de km/h, și se realizează în nouă secunde.
Pentru prima dată, tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen este aplicată serializat într-o mașină comercială și, mai ales, permite o autonomie atât de importantă, cu timpi de încărcare foarte redusi.
Este vorba despre Hyundai Nexo, o mașină cu cilindru mic care bate toți producătorii de automobile din lume și stabilește un record de sustenabilitate, cu o încărcătură de 6,27 kilograme de hidrogen care purifică 449.100 litri de aer în timpul călătoriei. Țeava de eșapament eliberează doar apă.
Această mașină nu produce CO2 sau alte emisii poluante; gândiți-vă doar că un vehicul echivalent, cu un motor cu ardere tradițională, emite aproximativ 126 kg de CO2 la aceeași distanță.
Prima mașină cu hydrogen pusă în vânzare
Motorul cu hidrogen intră astfel pe piața auto și intenționează să se alăture celui electric printre soluțiile de mobilitate durabilă pe care le adoptă lumea.
Hyundai devine astfel primul producător auto din lume care a produs un vehicul cu pile de combustibil pe hidrogen pentru piață.
Mașina este echipată cu un sistem de pile de combustie cu hidrogen care, pentru a genera electricitate, trece gazul printr-o structură cu membrană unde se întâlnește cu aerul preluat din mediul extern, proces care alimentează un motor electric.
Excesul de electricitate generat, inclusiv energia stocată în timpul frânării, este stocată într-o baterie litiu-ion. Prima țară care a scos mașina în vânzare a fost Australia, unde au fost construite și primele benzinării.
Lasă un răspuns