Mai mulți locuitori din Huedin ne-au trimis pe adresa redacției fotografii cu un drum care face legătura spre un cartier al orașului. Acest drum a fost asfaltat acum câteva luni. În prezent, lucrările s-au degradat considerabil iar oamenii nu înțeleg cum este posibil un astfel de jaf la drumul mare din fondurile publice.
Este vorba despre investiția ”modernizare drumuri în Cetatea Veche din orașul Huedin”. Valoarea investiției este de 8.8 milioane de lei, din care 8.2 milioane de lei au venit de la bugetul de stat și alți aproape 60.000 de lei, au fost plătiți din bugetul orașului Huedin.
”Se nominalizează reprezentantul legal al proiectului în persoana domnului Moroșan Mircea, primar al orașului Huedin și ordonator principal de credite în relația cu Ministeru. Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în derularea proiectului”, se arată în Hotărârea de Consiliu Local Huedin, numărul 52 din aprilie 2021.
Ce minuni s-au întâmplat în jurul acestui drum
Un specialist în achiziții publice care cunoaște problema de la Huedin a analizat cazul și ne-a prezentat câteva dintre ”minunile” pe care primarul Mircea Moroșanu le-a făcut.
”Este imposibil de înțeles ce s-a întâmplat cu acest contract: ”Proiectare și execuție lucrări pentru modernizare drumuri în Cetatea Veche din orașul Huedin”.
1. Contractul de proiectare și execuție nr. 7180 a fost semnat în data de 13 august 2018, durata de finalizare a lucrărilor fiind 24 luni (august 2020). La contractul inițial s-au adăugat între timp încă trei acte adiționale prin care s-au prelungit termenul de valabilitate a contractului de fonduri.
2. Pentru acest contract ”Proiectare și execuție lucrări pentru modernizare drumuri în Cetatea Veche din orașul Huedin”, există două ordine de începere a lucrărilor. Ordinul de începere a lucrărilor 1.797 din 15.02.2019 și 9.832 din 1.11. 2019. Am încercat să aflu cum se poate ca pentru același obiectiv să existe două ordine de începere a lucrărilor dar nimeni nu poate explica. Întrebarea a fost adresată domnului primar în ședința Consiliului Local dar răspunsul se lasă așteptat …
3. Ordinul de începere a lucrărilor 1.797 din 15.02.2019 a fost emis înainte de a exista autorizația de construire. Conform legii nu ai cum să emiți ordinul de începere a lucrărilor fără a avea o autorizație de construire.
4. Autorizația de construire a fost emisă doar la data de 30.10.2019, la opt luni după ordinul de începere a lucrărilor. Greu de înțeles.
5. Între timp apare un al doilea ordin de începere a lucrărilor, respectiv 9832 din 1.11.2019.
6. Cum este posibil ca o autorizație de construire eliberată la data de 20.10.2019 să fie transmisă solicitantului cu doi ani mai debvreme, respectiv 27.11.2017”.
Lasă un răspuns