Concluziile preliminare ale anchetei care investighează catastrofa aeriană din India, sunt de-a dreptul șocante. Primele concluzii ale catastrofei aviatice din India.

Un raport preliminar arată confuzie în cabina de pilotaj cu puțin timp înainte ca un avion de linie Air India să se prăbușească și să moară 260 de persoane. Comutatoarele de oprire a alimentării cu combustibil a motoarelor avionului s-au declanșat aproape simultan și au lipsit motoarele de combustibil.
Avionul Boeing.
La scurt timp după decolare, avionul 787 Dreamliner, care se îndrepta spre Londra, din orașul indian Ahmedabad, a început să piardă din tracțiune și să se piardă din altitudine, la scurt timp după decolare.
Raportul Biroului indian de investigare a accidentelor aviatice (AAIB) privind accidentul din 12 iunie ridică noi semne de întrebare cu privire la poziția întrerupătoarelor critice de alimentare cu combustibil a motoarelor.
Aproape imediat după ce avionul s-a ridicat de la sol, înregistrările TV cu circuit închis au arătat că o sursă de energie de rezervă numită turbină cu aer comprimat s-a activat, indicând o pierdere de putere a motoarelor.
ˇ”De ce ai oprit alimentarea motoarelor?”
În ultimele momente ale zborului, un pilot a fost auzit pe înregistratorul de voce din cabina de pilotaj întrebându-l pe celălalt de ce a tăiat combustibilul.
”Celălalt pilot a răspuns că nu el a făcut acest lucru”, se arată în raport.
Raportul nu a identificat care observații au fost făcute de căpitanul zborului și care de primul ofițer, nici care pilot a transmis ”Mayday, Mayday, Mayday” chiar înainte de prăbușire.
Pilotul comandant al avionului Air India era Sumeet Sabharwal, 56 de ani, care avea o experiență totală de zbor de 15 638 de ore și, potrivit guvernului indian, era și instructor Air India. Copilotul său era Clive Kunder, în vârstă de 32 de ani, care avea o experiență totală de 3.403 ore.
Comutatoarele de combustibil au trecut aproape simultan de la funcționare la oprire, imediat după decolare.
Raportul preliminar nu precizează cum ar fi putut comutatoarele să treacă în poziția de oprire în timpul zborului.
Accidentul reprezintă o provocare pentru ambițioasa campanie a Tata Group de a restabili reputația Air India și de a-i moderniza flota, după preluarea transportatorului de la guvern în 2022.
Air India a confirmat raportul într-o declarație. Transportatorul a declarat că cooperează cu autoritățile indiene, dar a refuzat să facă alte comentarii.
Comutatoarele de combustibil oprite unul după altul
Experții au declarat că un pilot nu ar putea să miște accidental comutatoarele de combustibil.
”Dacă au fost mutate din cauza unui pilot, de ce?”, a întrebat expertul american în siguranța aviației Anthony Brickhouse.
Potrivit raportului, întrerupătoarele au fost acționate la o secundă distanță, aproximativ timpul necesar pentru a schimba unul și apoi celălalt, conform expertului american în aviație John Nance. Acesta a adăugat că, în mod normal, un pilot nu ar opri niciodată comutatoarele în timpul zborului, mai ales când avionul începe să urce.
Trecerea la ”cutoff” taie aproape imediat motoarele. Aceasta este cel mai adesea utilizată pentru a opri motoarele după ce un avion a ajuns la poarta aeroportului și în anumite situații de urgență, cum ar fi un incendiu la motor. Raportul nu indică existența vreunei situații de urgență care să necesite oprirea motoarelor.
La locul prăbușirii, ambele comutatoare de combustibil au fost găsite în poziția de funcționare și au existat indicii că ambele motoare au fost reaprinse înainte de prăbușirea la altitudine joasă, se arată în raport, care a fost publicat în jurul orei 1:30 a.m. IST sâmbătă (2000 GMT vineri).
Administrația Federală a Aviației din SUA a declarat că prioritatea sa a fost să urmărească faptele acolo unde acestea conduc și că s-a angajat să abordeze cu promptitudine orice riscuri identificate pe parcursul procesului.
Boeing a declarat că continuă să sprijine ancheta și clientul său, Air India. GE Aerospace nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.







Lasă un răspuns