Primele probleme pentru metroul lui Boc au început deja. Compania care se ocupă de forările geotehnice a dat peste unul dintre tunelurile care se află sub centrul orașului.

Reprezentanții firmei bucureștene Saidel Engineering, responsabilă de forajele geologice pentru metrou, a explorat și terenul din partea de nord-vest a Pieței Unirii. Potrivit inginerului care efectuează lucrările, coloana de foraj folosită are un diametru de câțiva centimetri și pătrunde la aproximativ 45 de metri adâncime în pământ, conform Szabadsag
Mit sau realitate?
Tot mai multe voci susțin că sub centrul orașului există o rețea de tuneluri subterane care leagă Catedrala Sfântul Mihail din Piața Unirii de mai puncte din oraș.
Potrivit unei surse consultate de Foaia Transilvană, unul dintre aceste tuneluri leagă fostul hotel Continental (New York) de Catedrala Sfântul Mihail.
„Există o ușă blocată de mulți în subsolul hotelului Continental care deschide unul dintre aceste tuneluri subterane. Nu a intrat nimeni acolo pentru că nu se poate respira”, a precizat sursa noastră.
Dar săpăturile pentru metrou din Piața Unirii nu au dus la o descoperire arheologică, deocamdată, însă muncitorii au dat peste un gol la o adâncime de câțiva metri, apoi din nou de pământ solid.
Potrivit inginerului, această hrubă ar putea fi parte dint-un tunel, dar excavarea acestei posibile structuri subterane nu face parte din munca lor.
Istoria tunelurilor de sub Cluj nu este doar un mit, ci este și o realitate. Majoritatea clădirilor din centrul orașului dețin pivnițe, pasaje sau tuneluri subterane. De aici s-a ajuns la ideea conform căreia se zvonește că ar exista un mare tunel, o legătură între patru puncte diferite, anume biserica gotică din centrul orașului, biserica din Mănăștur, cetatea din Florești și fortificația austriacă de pe Cetățuie.
Lasă un răspuns