Probleme mari la noul sediu RAR de la Apahida, Cluj. Doar în România vezi una ca asta, la o invetitie uriașă

Posted by

La finalul lunii octombrie 2025, noul sediu al RAR Apahida era finalizat și se discuta momentul inaugurării cu surle și trâmbițe. Între timp, au apărut probleme majore ale proiectului. Probleme mari la noul sediu RAR de la Apahida, Cluj.

Probleme mari la noul sediu RAR de la Apahida, Cluj.

Întreaga parcare, una imensă care depășește 5.000 de metri pătrați, s-a prăbușit. În multe locuri, structura de asfalt s-a lăsat chiar și cu 40 – 50 de centimetri, semn că fundația a fost prost executată sau nu exista.

Sursele noastre ne-au declarat că la momentul executării lucrării, tot nisipul și pietrișul găsit în cantități mari ar fi fost excavat. În locul lui a fost adus pământ. Acesta nu a fost tasat conform normativelor, și așa a apărut aceasta problemă imensă.

Utilajele lucreaza la fundatia parcării prăbușite.

Acum, la fața locului, parcarea construită și prăbușită, a fost demolată. Muncitorii au săpat o groapă adâncă, unde au pus piatră. Un utilaj specific folosit pentru tasare dar și un excavator lucrează de zor la fața locului.

Unul dintre muncitori ne-a declarată că au existat ”probleme serioase” și acum acestea sunt „reparate”. De la RAR am cerut un punct de vedere dar am fost puși să completăm o cerere de informații. În funcție de răspunsul primit vom reveni cu amănunte.

Celebra firmă Frasinul este constructorul

Societatea care construiește noul sediu RAR Cluj din Apahida, este din Bistrița Năsăud. Societatea se află în siajul lui unui om de afaceri controversatdin Bistrița, a cărui nume a apărut în dosarul polițiștilor spăgari.

Proiectul RAR Apahida are o valoare de peste 37 de milioane de lei. El prevede o clădire modernă, hale de inspecție și infrastructură completă.

Registrul Auto Român pregătește una dintre cele mai importante investiții din zona metropolitană Cluj. Este un proiect care ar trebui să schimbe radical modul în care sunt gestionate verificările tehnice și omologările auto.

Noul sediu, aflat în construcție în comuna Apahida, promite să reducă semnificativ timpii de așteptare și să aducă servicii moderne pentru șoferi, după ani întregi în care actualul punct din Gilău a funcționat la limită.

Investiția de la Apahida se întinde pe un teren de aproximativ 20.000 de metri pătrați. Ea cuprinde, pe lângă spațiile dedicate inspecțiilor, un centru zonal de instruire a personalului.

Autoritățile promit că viitoarea clădire va putea procesa zilnic până la 170 de servicii. Acest fapt ar reduce zilele de așteptare de la aproape o lună, cât se înregistrează în prezent, la sub zece zile.

Inaugurarea mai așteaptă mult și bine

Alegerea zonei Apahida nu este întâmplătoare, pentru că localizarea oferă acces mai facil pentru șoferii din estul județului. De asemenea, degrevează traficul din Cluj-Napoca.

Totuși, proiectul ridică și întrebări. Firma câștigătoare a licitației a mai fost implicată în lucrări publice contestate. De aceea, evoluția șantierului ar trebui urmărită atent, având în vedere complexitatea obiectivului.

Cu toate acestea, investiția este privită ca o necesitate. Cererea pentru servicii RAR este în continuă creștere, iar infrastructura actuală nu mai face față. Dacă termenele vor fi respectate și clădirea va fi finalizată în standardele promise, Clujul ar putea avea în sfârșit un centru modern. Ar fi adaptat nevoilor reale ale șoferilor din regiune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *