Proiectele metroului și trenului metropolitan avansează. Studiile geotehnice continuă și în cartierele din Cluj-Napoca

Muncitorii firmei Geostud, responsabilă pentru forajele viitoarei linii de metrou din Cluj, au început studiile geotehnice și în cartierele din municipiul Cluj-Napoca, atât pentru metrou cât și pentru tren metropolitan.

Bucureștenii de la Geostud au oferit o serie de imagini din timpul campaniei geotehnice pe care o desfășoară pentru viitoarea linie de metrou și a trenului metropolitan din Cluj pe traseul Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida.

În zona industrială a Clujului, echipele de muncitori au apărut la finalul lunii martie, care execută lucrări de foraje geothenice pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru realizarea trenului metropolitan și a metroului.

Trenul metropolitan ar trebui să lege localitățile Gilău, Florești, Cluj-Napoca, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida, în timp metroul ar trebui să traverseze întreg orașul.

300 de milioane de euro pentru metroul din Cluj

Proiectul metroului de la Cluj este finanțabil, dar cu bani reduși – 300 milioane de euro din PNRR, plus o sumă care urmează să fie alocată.

Astfel, cei 300 de milioane de euro pe care proiectul metroului din Cluj ar urma să îi primească reprezintă doar 30% din cei 900 de milioane de euro care ar fi trebuit să fie alocați prin PNRR. Investiția totală a metroului clujean ar putea ajunge însă la 1,5 miliarde, conform proiectului.