, ,

Protestul fermierilor și transportatorilor. PSD și-a infiltrat oamenii

Posted by

În cursul zilei de sâmbătă o delegație a transportatorilor și fermierilor, care  au declanșat un protest la nivel național, s-au întâlnit cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

PSD și-a infiltrat oamenii la protestul transportatorilor și fermierilor.
PSD și-a infiltrat oamenii la protestul transportatorilor și fermierilor.

Protestatarii cer tarife mai mici la polițele RCA, dar și reguli clare cu privire la ajutorul financiar alocat fermierior.

La nivelul județul Cluj, mai multe sute de autocamioane și tractoare au circulat cu viteză reducă pe DN 1.

PSD manipulează protestul

Unul dintre liderii protestului este un bărbat, pe numele său Dănuț Andruș, care apare la televiziuni cu o căciul din blană de miel.

Acesta este un cunoscut politician din zona Moldovei, fiind membru al PSD. A și candidat pentru funcția de primar, al comunei Păltiniș din județul Botoșani și președinte al filialei locale.

Un alt personaj, este Florin Tomuța despre care se spune că este vicepreședinte al COTAR (Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România) și membru fondator al Asociației Operatorilor de Transport Rutier „Apulum” care e și președintele PSD Alba Iulia.

”PSD-iștii urlă că sunt politizate protestele fermierilor și transportatorilor. După trei zile i-a primit Ciolacu pe protestatari și cine credeți că i-a reprezentat pe fermieri la discuțiile de la guvern – un PSD-ist! Mai răsfirați băieți, mai răsfirați!”, a scris pe o rețea de socializare Ionuț Moșteanu.

Negocieri și tensiuni maxime

În urma discuțiilor tensionate de la Ministerul Transporturilor, ministrul Grindeanu a anunța că a ajuns la un acord cu protestararii.

Demnitarul a mai precizat că sunt probleme care au putut fi rezolvate pe loc, în timp ce pentru altele, trebuie voință legislativă.

1. Stabilirea unor culoare dedicate la frontiere și în Portul Constanța care să permită doar tranzitarea autocamioanelor din statele membre ale Uniunii Europene (cele din afara UE vor trece pe un flux separat);
 
2. Reglementarea aplicării amenzii pentru lipsa rovinietei, în cazul în care timpii petrecuți în așteptare pentru trecerea frontierei depășesc valabilitatea rovinietei pentru ziua respectivă;
 
3. Stabilirea unor limite, în conformitate cu legislația europeană și din alte state membre ale UE, privind toleranțele pentru depășirea greutății camioanelor la maximum 5%;
 
4. Stabilirea unor limite, în perioada campaniilor agricole, pentru autocamioanele care transportă cereale colectate din câmp către zonele de depozitare (distanțele se mențin în limita de 70 km, conform legii, iar tonajele pot fi depășite cu maximum 10%- raportat la tonajele legal premise);
 
5. Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licențiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanție bancară, în limita căreia se poate încheia tranzacția;
 

6. Identificarea unei soluții privind sancționarea doar a furnizor și a destinatarului în cazul depășirii încărcării camioanelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *