Scandal în parcarea de la Aeroportul Cluj Napoca! A fost chemată Poliția! Afacerea de muls a liberalilor clujeni merge liniștită înainte

Zeci de angajați ai Aeroportului Internațional Cluj Napoca sunt împiedicați să iasă din parcarea instituției, după ce reprezentanții firmei care administrează parcarea, GOTO Parking le solicită să achite tichetele pentru o zi staționare.

Angajații Aeroportului Cluj Napoca susțin că cei de la GOTO Parking au semnat un protocol prin care sunt alocate un număr de locuri de parcare pentru aceștia.

La fața locului a fost solicitată prezența unui echipaj de poliție pentru a lămuri situația. Scandalul a pornit se pare, după ce Aeroportul Cluj Napoca a înfiițat o altă parcare în apropierea celei oadministrate de GOTO Parking. Mai multe despre acest subiect puteți citi AICI.

Vom reveni cu amănunte.

GOTO Parking o afacere gândită de liberalii clujeni

În 2010, mai exact pe data de 17 august 2010, Consiliul Județean Cluj, prin semnătura onorabilului liberal Alin Tișe, se semnează un contract cu firma UTI Facility Management SA, prin care parcarea din incinta Aeroportului Internațional Cluj Napoca se concesionează pe durata a 45 de ani. ”Durata concesiunii este de 45 de ani, începând de la data intrării în vigoare a Concesiunii, dacă nu încetează înainte de termen”, se arată la articolul 4, din contractul cu UTI Facility Management.

La momentul semnării contractul, documentul avea și un capitol intitulat ”Redevență și Condiții de Plată”. Mai concret, la articolul 55, din contract se prevede că ”redevența anuală care urmează să fie plătită de Concesionar Concedentului, (adică Consiliului Județean Cluj – n.n.) are următoarea structură: redevența aferentă Serviciului de Parcare se va plăti în rate lunare egale, pornind de la suma de 250.000 de euro, fără TV, pentru primul an de concesiune. Pentru restul perioadei de concesiune, redevența va fi indexată anual (cu capitalizare) cu procentul de creștere/scădere înregistrat de traficul de pasageri în cadrul RA Aeroportul Cluj Napoca, pentru anul precedent”, se arată contract.

Numai că, în al doilea an, adică 2011, Consiliul Județean Cluj, la propunerea onorabilului liberal clujean Alin Tișe, adoptă hotărârea 269/2011, prin care se adoptă actul adițional 1, la contractul de concesiune de lucrări publice, privind parcarea de la aeroport. La articolul 1, din HCJ 269/2011, consilierii județeni au adoptat actul adițional 1, iar la articolul 2, se prevede că: ”se mandatează președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, să semneze actul adițional la contractul de concesiune de lucrări publice prevăzut la articolul 1”.

Trebuie ținut cont că numărul de pasageri de pe Aeroportul Internațional Cluj Napoca, a crescut de la un an la altul, iar asta ar fi însemnat și creșterea redevenței care urma să fie încasată de Consiliul Județean Cluj, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat deoarece s-a adoptat actul adițional 1.

O taxă de 66.000 de euro/an la un profit de peste un milion de euro

Și ce să vezi? Tot onorabilul liberal Alin Tișe semnează actul adițional 1, în care se stabilește prețul achitat de către concesionarul parcării către Consiliul Județean Cluj. Pentru a nu exista discuții cităm din anexa 1, semnată de liberalul Alin Tișe. ”Pe perioada suspendării celor două obligații, concesionarul va achita o redevență în cuantum de 125 euro/loc de parcare, respectiv, suma de 66.250 de euro/an, aferent celor 530 de locuri de parcare efectiv exploatare”.

Mai multe despre afacerile suspecte ale firmei GOTO Parking derulate în parcarea Aeroportului Cluj Napoca puteți citi AICI.