Se alege praful de proiectele lui Boc. Trenul metropolitan prea scump pentru a fi pus în practică

Posted by

Unul dintre marile proiecte despre care Emil Boc vorbește de mai bine de zece ani este trenul metropolitan.

Ei bine, pentru prima oară, despre acest proiect a vorbit chiar șeful de proiect, inginerul Ionel Oprea care susține că acesta este prea scump pentru a fi pus în practică.

”Inițial a fost programat trenul metropolitan, proiectul era mai compact, chiar dacă se desfășura pe 40 de kilometri de cale ferată. Făceam niște stații, parcări și introduceam trenul metropolitan. Am prioritizat metroul – asta nu înseamnă că nu am lucrat și la trenul metropolitan. Am prioritizat pentru că prin PNRR au fost aprobate metrourile, nu trenurile metropolitane. Problema este că din discuțiile cu CFR și cu UAT-urile prin care ar merge serviciul de tren metropolitan, acest proiect a crescut în anvergură ca necesar de lucrări. Inițial era estimat la 75 de milioane de euro, …, și am ajuns azi la 200 de milioane de euro. O să fiu foarte direct, problema este că la acești bani nu se justifică. Ar trebui să am o cerere de călători 5 ori mai mare”, a spus inginerul Ionel Oprea,

Cel care a făcut această declarație este reprezentantul echipei care realizează studiile de metrou și tren metropolitan, în ședința de Consiliu Local Cluj Napoca, în care a fost aprobat SF-ul pentru metrou.

Trenul metropolitan nu are nicio finanțare în acest moment. Metroul are o finanțare de 300 de milioane de euro (din PNRR – Planul Național de Redresare și Reziliență), dar costă 800 de milioane (9 stații) și 2 miliarde de euro (19 stații.

Centura Metropolitană nu are nicio finanțare, dar se speră la fondurile europene structurale (fondurile tradiționale europene).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *