,

Semaforul de pe strada Paris, ultimă relicvă din epoca Funar. Ce îl face atât de special

Posted by

În timpul perioadei în care Clujul era condus de Gheorghe Funar, pe lângă străzile, băncile sau pubelele tricolor, au apărut și primele semafoare inteligente. Semaforul de pe strada Paris, ultimă relicvă din epoca Funar.

Semaforul de pe strada Paris, ultimă relicvă din epoca Funar.

La acel moment, pentru clujeni, apariția unui cronometru care anunță câte secunde au mai rămas până la apariția luminii verzi era special. Aceste semafoare erau peste tot, prin Piața Mihai Viteazul, pe strada Cuza Vodă, la Prefectură, etc.

După ce Emil Boc a preluat mandatul de primari, în 2004, aceste semafoare inteligente au dispărut unul după altul. Cu o singură excepție, cel de pe strada Paris, la intersecția cu strada București. Aici, traficul mare este la orice secundă a zilei.

Cu toate astea, ”bătrânul” semafor cu cronometru încă își face treaba foarte bine. Este programat să numere 73 de secunde, după care se face verde. Este și un ajutor pentru șoferi, deoarece știu când trebuie să plece de pe loc, și să nu se mai grăbească cu forțarea intersecției.

Și polițiștii clujeni spun că traficul cu semafoarele cu cronometru pare mai ”fluid”.

”Dacă un semafor arată cât timp mai rămâne pe verde, plecarea coloanei devine mai rapidă și sincronizată, ceea ce reduce întârzierile”, ne-a declarat un agent al Poliției Rutiere Cluj.

Sistemul înlocuit cu ”linia verde”

În prezent, în Cluj Napoca se lucrează intens la extinderea liniei verzi. De asemenea, se lucrează la modernizarea semafoarelor inteligente, proiect considerat esențial pentru fluidizarea traficului pe principalele bulevarde.

Sistemul permite sincronizarea automată a semafoarelor, astfel încât fluxul de mașini să avanseze fără opriri repetate, mai ales la orele de vârf.

Noile echipamente includ senzori, camere și software capabil să ajusteze în timp real durata culorilor. Ajustarea se face în funcție de volumul de trafic. Linia verde funcționează deja pe Bulevardul 21 Decembrie și în zona Mărăști. În plus, municipalitatea anunță extinderea către alte artere intens circulate.

Pentru șoferi, beneficiul apare atunci când respectă viteza recomandată. Semafoarele se deschid succesiv. Proiectul face parte din strategia orașului de a reduce blocajele zilnice. Totodată, acesta vizează modernizarea infrastructurii rutiere.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *