Majoritatea clujenilor care au trecut pe la unul dintre târgurile de Crăciun din Cluj-Napoca, cel din Piața Unirii sau cel de pe platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”, au rămas cu un gust amar și extrem de dezamăgiți din cauza prețurilor foarte mari pe care organizatorii și comercianții le-au impus.
Deși Târgul de Crăciun ar trebui să fie un eveniment pentru comunitate și pentru toate buzunarele, ei bine, realitatea de la fața locului este alta, acesta se adresează clasei superioare și angajaților din IT care câștigă lunar mii de euro, nicidecum clasei de mijloc cu venituri modeste, din care fac parte majoritatea clujenilor.
Prețuri exorbitante, redevențe ridicole pentru municipalitate
Un pahar de ceai a ajuns să coste la Târgul de Crăciun din Piața Unirii suma de 13 lei, 45 de lei un burger, 20-25 lei o plăcintă sau 20 lei un kurtos kalacs, prețuri exorbitante pentru nivelul salarial al românilor. Iar aceste prețuri se datorează chiriei uriașe pe care organizatorii de la UNTOLD, cei care au câștigat pe cinci ani de zile licitația pentru Târgul de Crăciun și Târgul de Iarnă, au impus-o comercianților.
Chiria pe care cei peste 70 de comercianți trebuie să le plătească pentru a avea o căsută la târg variază între 2600 și 7000 de euro.
De asemenea, UNTOLD SRL plătește Primăriei Cluj-Napoca sume derizorii pentre redevențele de concesionare. Astfel, 0.9 lei / mp / zi pentru Târgul din Piața Unirii, respectiv 0.55 lei / mp / zi pentru Târgul de la Sala Sporturilor. Mai exact, 9200 euro încasează Primăria Cluj-Napoca pentru închirierea Pieței Unirii către UNTOLD SRL, iar 7500 de euro pentru închirierea platoului Sălii Sporturilor. Astfel, organizatorii fac un profit generos în aceste vremuri tulburi și a inflației din închirierea la suprapreț a căsuțelor pentru târguri. De remarcat că în studiul privind decizia de concesionare a Târgurilor de Crăciun de către municipalitate s-a estimat suma de 400.000 euro.
Mulți dintre clujeni s-au plâns că la Târgul de Crăciun din Piața Unirii lipsește simbolul sărbătorilor de iarnă și al Nașterii Domnului, adică scena cu ieslea în care s-a născut Iisus Hristos.
Opinia generală a multora dintre participanții la târg este că nu mai este demult accesibil pentru toți clujenii, ci a devenit unul în care singurul simbol al Crăciunului este dictat de laitmotivul: „totul pentru profit, totul pentru bani”!
Lasă un răspuns