EVENIMENTE, STIRE PRINCIPALA

Tesla are un concurent serios construit la Cluj. Elon Musk are de ce să fie invidios pe mașina electrică prezentată azi

Pornind de la o idee simplă, Voicu Oprean, proprietarul Arobs Transilvania Software, cu sediul la Cluj Napoca a pus la punct un protototip al unei mașini electrice carer a fost construită în întregime în România.

Oprean spune că ideea o are de acum patru ani, de când a participat la un târg de profil, alături de designerul de mașini Szabo Peter. Ultimul a prezentat o mașină construită din lemn cu motor pe combustie. Organizatorilor nu le-a plăcut ideea absolut deloc și i-au dat afară pe cei doi.

„Atunci am zis că voi face o mașină electrică după care toți să întoarcă privirea. Azi, această mașină este aici și o puteți vedea. Pot să spun că am lucrat la această mașină timp de doi ani”, ne-a spus Voicu Oprean.

Ideea mașinii electrice care nu a primit un nume a fost pusă în practică alături de Universitarea Tehnică din Cluj Napoca, care a venit cu idei novatoare pe partea tehnică.

Investiție de 400.000 de euro

Voicu Oprean spune că mașina a costat peste 400.000 de euro și poate concura cu Tesla sau alt model din gama de top al mașinilor electrice.

Are o autonomie de 350 de kilometri, o greutate de două tone și poate rula cu o viteză de 180 de kilometri la oră.

Mașina are o caroserie construită din fibră de sticlă și o linie ce aduce cu celebrul automobil folosit în filmele cu Batman. Cu siguranță, este o mașină după care întorci privirea dacă o vezi pe stradă.

În loc de oglinzi, mașina se folosește de două camere de luat vederi amplasate pe portiere, care îi furnizează șoferului imagini în timp real. Roțile de pe puntea spate folosesc un sistem independent care insertează energie electrica direct în roată. Acest lucru face mașina mai independentă și mai ușor de controlat.

Partea de bord este făcută în România la București. Bateriile electrice sunt realizate de niște tineri din București, care au pus la cale o firmă de tip start up și care acum produce baterii care pot funcționa mult și bine.

Cei de la RAR știu doar să bage piedici

Pentru a putea circula pe stradă, mașina trebuie să fe omologată de specialiștii de la Registrul Auto Român. Și pentru că trăim în România, trebuie spus că la RAR, inginerii nu au vrut să omologheze mașina pentru că nu avea cheie.

„Așa este mașina asta, fără cheie. Mă gândesc să pun două belciuge pe ușă și să le spun că asta este cheia. Din decembrie 2021 și până acum discutăm despre cheie. Ei nu pot pricepe că sunt și mașini care circulă fără chei”, ne mai spune Voicu Oprean.

Tot la RAR, farurile, construite în întregime în România, nu pot fi omologate pentru că nu sunt certificate CE.

Pentru viitor

Voicu Oprean ne-a mai spus că vrea să găsească finanțare pentru a putea construi zece mașini, într-o serie limitată.

„După asta, dacă ideea va prinde vom merge mai departe. Vom vedea atunci. Acum am dovedit că putem realiza un astfel de proiect”, ne-a mai spus Oprean.

Premierul României, Nicolae Ciucă a văzut mașina și a rămas profund impresionat, după ce a condus-o pe o distanță de câțiva metri.

„Îi aștep pe cei de la firmă cu un plan de afaceri. Le vom deschide ușile unor laboratoare care lucrează pe partea de mașini electrice. Vom vedea cum îi vom ajuta”, a comentat și premierul Ciucă.

One Comment

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*