Acasă EVENIMENTE Turiștii străini au cheltuit peste 46 de milioane de euro în România...

Turiștii străini au cheltuit peste 46 de milioane de euro în România vara aceasta

0

Dacă românii au lăsat mai mulți bani pentru vacanțele din această vară în străinătate, procentul sumelor plătite de străini pentru concediile de la noi a crescut mai mult. În medie, un român cheltuie peste 300 de euro în vacanță, iar Grecia rămâne destinația favorită.

Vacanța de vară din 2022 a adus o creştere importantă a tranzacţiilor şi sumelor cheltuite de utilizatorii Revolut din România şi la nivel global, în perioada 15 iunie – 31 august 2022.

Astfel, cea mai importantă tendinţă reieşită din datele aplicaţiei financiare a indicat că sumele cheltuite de străinii veniţi să petreacă vara în ţara noastră au crescut cu 86%, de la aproximativ 25 de milioane de euro la 46 de milioane de euro, în vara 2022 faţă de vara 2021. În acelaşi timp, cheltuielile de vacanţă făcute de românii care folosesc Revolut şi au ales să meargă în concediu în străinătate cu crescut în 2022 vs 2021 cu 68%, de la 112 milioane de euro la 188 milioane de euro, potrivit unui comunicat.

Studiul nu ia în calcul cheltuielile realizate de turiştii români în ţara noastră, ci doar sumele cheltuite de turiştii străini în principalele zone turistice ale României – litoralul, Valea Prahovei şi Braşovul, Delta Dunării, Bucovina şi Maramureşul, marile oraşe cu potenţial turistic (Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea).

Englezii și nemții au cheltuit cel mai mult în România

Conform sursei citate, turiştii străini care au cheltuit cel mai mult în ţara noastră au fost cei din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord şi Germania, dar cele mai importante creşteri ale sumelor totale cheltuite în vacanţă au fost marcate de turiştii din Grecia (+231%), Portugalia (+162%) şi Croaţia (+161%). Aceste date trebuie corelate, totuşi, cu faptul că cei mai numeroşi utilizatori Revolut se află în Regatul Unit, iar următoarele pieţe ale super-aplicaţiei financiare, după numărul de clienţi, sunt România, Irlanda, Polonia, Franţa.

În ceea ce priveşte destinaţiile unde utilizatorii români au cheltuit cele mai mari sume în timpul vacanţei de vară, acestea au fost Olanda, Grecia, Regatul Unit, urmate de Italia şi Bulgaria. Dacă ne uităm la destinaţiile unde turiştii români au cheltuit sume mai mari în vara anului 2022 faţă de 2021, pe primul loc după rata de creştere a sumelor cheltuite se află Franţa (+116%), urmată de SUA (+113%) şi Olanda (+100%).

Deşi veştile sunt bune şi arată o creştere a atractivităţii României ca destinaţie turistică estivală printre utilizatorii Revolut, românii continuă să cheltuiască sume tot mai mari, în timpul verii, pentru a-şi petrece concediile în străinătate. Totodată, creşterile înregistrate pe toate categoriile de bugete în 2022 vs. 2021 ne arată că inflaţia pare să fi afectat doar într-o mică măsură planurile de vacanţă ale clienţilor Revolut, care au profitat din plin de sezonul estival 2022. Dorinţa consumatorilor de a călători şi de a se relaxa în timpul vacanţelor pare că a învins teama de blocaje financiare sau creştere a costului vieţii.

Românii cheltuie minim 300 de euro în vacanță – Grecia rămâne destinația preferată
Suma medie a cheltuielilor de vacanţă realizate de un turist român cu Revolut a fost de aproximativ 335 euro, iar valoarea medie/tranzacţie a fost de 46 euro. Românii au alocat cele mai mari bugete serviciilor turistice (cazare, agenţii de turism) către companii înregistrate în Olanda – aproximativ 23 milioane de euro.

Grecia şi-a reconfirmat poziţia de destinaţie turistică preferată a românilor mai ales pentru gastronomie, dat fiind că al doilea cel mai important buget de cheltuieli de vacanţă înregistrat în rândul utilizatorilor Revolut care au călătorit în această ţară a fost cel pentru restaurante şi cafenele (11,5 milioane de euro). Românii care au petrecut concediile în Marea Britanie au fost cei care au alocat cele mai mari sume cumpărăturilor, astfel că bugetul pentru categoria shopping în această ţară s-a apropiat de 8,6 milioane de euro. În privinţa divertismentului, pe primul loc la sumele încasate de la turiştii români s-a situat Croaţia, cu peste 4 milioane de euro, iar vecinii din Bulgaria au atras cea mai mare sumă cheltuită în categoria de buget „transport” (aproape 5 milioane de euro).

În timpul vacanţei în străinătate, un român a folosit Revolut pentru a achita servicii de turism în valoare medie de aproximativ 318 euro, servicii de transport în valoare de 131 euro, consumaţie în restaurante şi cafenele în valoare de aproximativ 120 euro, pentru atracţii turistice şi divertisment – 78 euro şi pentru cumpărături diverse – 98 euro, subliniază sursa citată.

Comparativ cu vacanţa de vară din 2021, turiştii români utilizatori de Revolut au cheltuit mai mult cu 178% în restaurantele din Irlanda, cu 134% mai mult pe transport în SUA şi cu 133% mai mult pentru consumaţia la restaurant sau cafenea, tot în Statele Unite.

Cele mai mari bugete cheltuite în România în timpul vacanţei de vară au provenit de la utilizatorii britanici, care au alocat, în total, peste 26 de milioane de euro achiziţiilor de servicii şi produse, cu cele mai mari sume cheltuite pentru cumpărături, transport şi divertisment. Un utilizator Revolut din Regatul Unit care a ajuns în vară în ţara noastră a cheltuit, în medie, 161 euro pe plan local. Dar cea mai mare valoare medie a plăţilor efectuate de un client Revolut în timpul sejurului în România a fost înregistrată de utilizatorii din Statele Unite ale Americii, cu o sumă medie de 168 euro/utilizator. Pe locul al doilea s-au situat utilizatorii din Olanda, care au cheltuit, în medie, 164 euro în ţara noastră, în perioada indicată.

Dacă ne uităm la sumele medii totale ale plăţilor în funcţie de categoria de servicii achiziţionate, vom constata că turiştii străini alocă cele mai mari sume pentru divertisment (Olanda – 354 euro/utilizator, Germania – 311 euro/utilizator, Regatul Unit – 306 euro/utilizator, Franţa – 298 euro/utilizator, Austria – 254 euro/utilizator). O explicaţie ar fi aceea că în timpul verii au loc cele mai mari evenimente şi festivaluri organizate în ţara noastră (TIFF, Electric Castle, Neversea, Untold, SummerWell etc.) şi acestea constituie un important factor de atracţie pentru turiştii străini, care alocă bugete mai mari acestei categorii de servicii.

Pentru că românii au ca destinaţii preferate de vacanţă Grecia şi Bulgaria, ne-am uitat şi la cum arată schimburile de turişti între ţara noastră şi aceste două destinaţii, dar şi la preferinţele de vacanţă ale turiştilor greci şi bulgari care au venit în România. Astfel, bulgarii preferă să cheltuiască în România la shopping (cca 31% din totalul cheltuielilor realizate de turiştii bulgari în ţara noastră), în restaurante (27%) şi pentru transport (22%). Turiştii greci alocă cea mai mare parte a bugetului pentru consumaţia în restaurantele, cafenelele şi bistrourile din România (38%), pentru shopping (22%) şi servicii turistice (20%). Suma medie cheltuită cu Revolut de un turist bulgar în ţara noastră, în timpul verii, a fost de 75 euro, în timp ce un turist grec a făcut achiziţii de aproximativ 84 euro, în medie, în durata sejurului în România.

Datele confirmă parţial tendinţele remarcate la începutul sezonului estival, prin intermediul unui studiu realizat în parteneriat cu Reveal Marketing Research. Potrivit acestui studiu, românii intenţionau să aloce în medie un buget de 586 euro pentru vacanţă, o sumă subestimată în raport cu valoarea totală declarată a cheltuielilor pentru întreaga vacanţă după categoriile de buget (cazare, transport, mâncare, divertisment) cu aproximativ 30% (739 EURO). Respondenţii la acel studiu considerau, înainte de începerea vacanţei, că vor aloca circa 39% din buget pentru servicii turistice, 27% pentru mâncare, iar restul sumei se va împărţi între transport (17%) şi activităţi de divertisment (17%).

Întrucât contextul economic era considerat, şi la acel moment, la fel ca acum, unul imprevizibil, 43% dintre respondenţi considerau că inflaţia le va afecta în mare măsură planurile de vacanţă. Totuşi, utilizatorii fintech (dintre care cei mai mulţi clienţi Revolut) se declarau mai puţin preocupaţi de creşterea inflaţiei şi de impactul acesteia asupra bugetelor lor de vacanţă (28%) în comparaţie cu non-utilizatorii (22%).

Tendinţa a fost confirmată de datele analizate de Revolut pentru cheltuielile de vacanţă din vara 2022, se mai arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.