Umbrărescu a pierdut un contract de 2 miliarde de euro pentru Autostrada Transilvania. Este vorba de un contract pentru cel mai complicat tronson din Autostrada Transilvania, care a fost câștigat de asocierea condusă de turcii MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S., la licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) pentru un segment din Autostrada Transilvania, arată sursele Gândul.

Pentru această lucrare a depus ofertă și asocierea condusă de o firmă – fanion al omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, care este încă pe primul loc în clasamentul constructorilor de autostrăzi și drumuri expres din România.
Tunelul pe sub Meseș de aproape trei kilometri
Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader),OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. a îndeplinit cel mai mare punctaj, conform informațiilor obținute în exclusivitate de Gândul, pentru a câștiga contractul de proiectare și execuție a unui segment din Autostrada Transilvania care include și Tunelul Meseș, lung de aproape trei kilometri.
Astfel, compania turcă, aflată pe locul secund în topul celor mai mari constructori de autostrăzi și drumuri expres din România „bate” în această cursă familia Umbrărescu, mai exact firma UMB, din fruntea clasamentului, atât din punctul de vedere al kilometrilor contractați, dar și a sumelor din spatele contractelor, așa cum arată datele agregate de Asociația Pro Infrastructura.
Ce înseamnă acest contract de 2 miliarde de euro
Contractul pentru „Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău””, care are o valoare maximă la 8.847.104.999 de lei, fără TVA.
„Obiectul contractului îl reprezintă Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău în lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, arată documentele urcate în SEAP.
Durata contractului este de 138 de luni, din care 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Data-limită pentru depunerea ofertei a fost pe 28 august 2023, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Conform anunțului publicat în SEAP, pe 23 ianuarie s-a finalizat evaluarea pentru calificare și tehnică, chiar dacă data limită era marțea viitoare, 30 ianuarie.
Tot la această dată, la ora 18:00, ar urma să fie gata evaluarea financiară, etapă urmată de deliberare și atribuire.
Lasă un răspuns